احضار حافظ منافع کانادا به وزارت امور خارجه ایران

جمعه, 1ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ساختمان وزارت خارجه ایران

ساختمان وزارت خارجه ایران

در واکنش به تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت کانادا، سفیر ایتالیا در تهران که مسئولیت حفاظت از منافع کانادا را بر عهده دارد، به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سفیر ایتالیا توسط مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به حضور فراخوانده شده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی  به وی ابلاغ شده است.

در پی اعلام دولت کانادا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای شدیداللحن این اقدام کانادا را محکوم کرد و آن را “مشمئزکننده” نامید.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی این تصمیم کانادا از سوی تهران به “حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران” تعبیر شد.

در پی فشار فعالان مدنی ایرانی در کانادا و برخی قانون‌گذاران کانادایی، دولت این کشور چهارشنبه ۳۰ خرداد ( ۱۹ ژوئن) اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده است.

این اقدام کانادا از جمله بدین معناست که هر کس که در این کشور از سپاه پاسداران حمایت مالی کند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و دارایی‌های این نهاد نظامی در کانادا مسدود خواهد شد.

دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.