دانشگاه بوعلی ممانعت حراست از ورود آمبولانس برای نجات جان یک دانشجو را تکذیب کرد

شنبه, 2ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

تصویری که از کیمیا ترکاشوند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

تصویری که از کیمیا ترکاشوند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

به‌ دنبال انتشار گزارش‌هایی از مرگ یک دانشجوی دختر دانشگاه بوعلی سینای همدان که اقدام به خودکشی کرده بود، به‌ دلیل ممانعت حراست دانشگاه از ورود آمبولانس، معاونت دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با صدور اطلاعیه‌ای این گزارش را رد کرد.

وب‌سایت هه‌نگاو روز جمعه، اول تیرماه، نوشته بود گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر این که یک دختر دانشجوی ترم چهارم رشته معماری به نام کیمیا ترکاشوند، اهل تویسرکان از توابع استان همدان، در خوابگاه دخترانه «دباغ» این دانشگاه اقدام به خودکشی کرده و در نتیجهٔ «عدم فعال تلاش برای نجاتش توسط نهادهای دولتی، جانش را از دست داد».

در این گزارش آمده بود که «حراست دانشگاه با ممانعت ۴۰ دقیقه‌ای از ورود آمبولانس منجر به مرگ این دانشجوی جوان شده است.»

یکی از دانشجویان این دانشگاه در این زمینه به هه‌نگاو گفته بود: «پس از تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای، حین انتقال به داخل آمبولانس نیز نیروهای حراست به بهانه نامناسب بودن پوشش کیمیا مانع از انتقال وی به داخل آمبولانس شده‌اند که در نهایت پس از بر تن کردن پوشش و با تاخیر ۱۰ دقیقه‌ای این دانشجو به داخل آمبولانس منتقل شده و درست در حین انتقال به آمبولانس جانش را از دست داد.»

معاونت دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز پنج‌شنبه، ۳۱ خرداد، پس از مطلع‌ شدن از اقدام به «خود آسیب‌رسانی» یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ورودی سال ۱۴۰۰ رشته معماری این دانشگاه در خوابگاه دانشگاه، با توجه به حضور پایگاه اورژانس مستقر در مجموعه دانشگاه، «بلافاصله بعد از تماس مسئول خوابگاه، پرسنل اورژانس بدون وقفه و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به بالین این دانشجو رساندند».

در این اطلاعیه ادعا شده که اورژانس «اقدامات اولیه لازم را در محل انجام داده و بلافاصله ایشان را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند».

معاونت دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گزارش هه‌نگاو مبنی بر ممانعت از ورود آمبولانس به خوابگاه را رد کرده و نوشته مدیر حراست دانشگاه «در کنار مجموعه مدیران دانشگاه از همان دقائق اولیه تمام تلاش خود را برای حفظ جان این دانشجوی عزیز و انجام سریع امور درمانی به کار گرفته است».

این اطلاعیه همچنین افزوده که با بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شده که کیمیا ترکاشوند «به‌دلایل مشکلات روحی شخصی چندین‌ بار به مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه مراجعه داشته و دارای پرونده در این مرکز می‌باشد.»

هنوز از علت ارتکاب به خودکشی این دانشجو خبر دقیقی منتشر نشده است.

پیش از این گزارش‌های متعددی از «خودکشی» چند دانشجوی معترض منتشر شده بود که خانواده‌های آنها این موضوع را تکذیب کرده بودند.

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» که پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد، موارد متعددی از کشته شدن و «مرگ مشکوک» معترضان از جمله دانشجویان معترض گزارش شد، اما مقام‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی در موارد متعددی خودکشی، مسمومیت، ایست قلبی، تصادف، سقوط از ارتفاع و موارد مشابه را دلیل مرگ آنها عنوان کرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.