کشته شدن «دختر ۱۸ ساله» در لرستان با تیراندازی مأموران پلیس

یکشنبه, 3ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

عکس تزئینی است

 

رادیو فردا

رسانه‌های حقوق بشری می‌گویند یک «دختر ۱۸ ساله» به نام راضیه رحمانی در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی به سرش کشته شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که نیروهای انتظامی پاسگاه «چشمه سفید» با ورود به منزل شکررضا رحمانی در روستای «گویژه» نورآباد دختر این شهروند را با تیراندازی مستقیم کشته‌اند.

به گفتهٔ یکی از نزدیکان خانواده رحمانی، «مأموران به بهانه کشف مواد مخدر» و «بدون ارائه حکم قضائی» وارد منزل شده و پس از «درگیری لفظی اعضای خانواده با آنها، یکی از مأموران با کلت کمری فرزند خانواده را هدف تیراندازی قرار داده» است.

بر اساس آگهی ترحیم منتشرشده، مراسم خاکسپاری خانم رحمانی روز شنبه دو تیرماه در آرامستان «گلزار شهدای لک هرسین» از توابع استان کرمانشاه برگزار شده است.

پیش از این نیز گزارشات متعددی از کشته شدن شهروندان به دست نیروهای نظامی و امنیتی ایران منتشر شده است.

در یکی از آخرین موارد منابع حقوق بشری از کشته شدن یک جوان اهل مریوان به نام آژوان کیانی بر اثر «تیراندازی» ماموران سپاه پاسداران به سوی خودروی او در روز ششم خردادماه خبر دادند.

با این حال مقامات ایران به این وقایع واکنشی نشان نمی‌دهند و نیروهایی که تیراندازی آن‌ها به کشته شدن شهروندان منجر شده این افراد را به «قانون‌شکنی»، موارد امنیتی و «قاچاق کالا یا مواد مخدر» متهم می‌کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.