امان جلالی‌نژاد، معلم ساکن اهواز ۷۹ روز پس از دستگیری همچنان در زندان شیبان اهواز بلاتکلیف است

سه شنبه, 5ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

رادیو زمانه

امان جلالی‌نژاد، معلم ساکن اهواز، به‌رغم گذشت بیش از هفتاد و پنج روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان این شهر در بازداشت به‌سر می‌برد. امان جلالی‌نژاد، معلم و نقاش شاغل در آموزش و پرورش استان خوزستان و ساکن اهواز است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این معلم بازداشتی نوشت: «علی‌رغم گذشت ۷۹ روز از زمان دستگیری آقای جلالی‌نژاد و برگزاری جلسه دادرسی در شعبه ۱۳ دادسرای انقلاب اهواز، تاکنون پرونده او به دادگاه ارسال نشده است. همچنین، با وجود اینکه بازپرس پرونده دستور رفع توقیف وسایل ضبط شده او را داده بود، کماکان حفاظت اطلاعات از تحویل آنها خوداری می‌کنند».

نیروهای امنیتی امان جلالی‌نژاد را در تاریخ بیستم فروردین سال جاری، در محدوده ورودی شهر اهواز بازداشت کردند و اوایل خرداد از بند قرنطینه زندان شیبان اهواز به بند امنیتی این زندان منتقل کردند. این معلم در تاریخ بیست و یکم خردادماه، در شعبه ۱۳ دادسرای انقلاب اهواز از بابت «تبلیغ علیه نظام» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. با این‌حال اتهام‌های مطروحه علیه او نامشخص است. فعالان مدنی پیشتر ابراز نگرانی کرده‌ اند که او احتمالاً در سلول انفرادی و در شرایط نامساعد برای اعتراف اجباری به جرایم نامعلوم تحت فشار قرار گرفته باشد. خانواده این معلم نیز پیش از این در شبکه‌های اجتماعی نسبت وضعیت امان و همچنین وضعیت نامساعد والدین نگران او، ابراز نگرانی کرده‌اند. از شهریور ۱۴۰۰ که دور تازه اعتراض‌های معلمان آغاز شد، نیروهای امنیتی ده‌ها معلم را بازداشت و به حبس محکوم کردند و بسیاری از معلمان را به صورت موقت یا دائم از کار اخراج کردند. در این مدت دستگاه سرکوب حکومت ایران به شیوه‌های مختلف فعالان صنفی معلمان را تحت فشار قرار داده تا آن‌ها را در پی‌گیری خواسته‌های صنفی‌شان ناتوان سازد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.