اسفندیار عبداللهی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به دادسرا احضار شد

سه شنبه, 5ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

اسفندیار عبداللهی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به دادسرا احضار شد

ایران وایر

در ادامه فشارهای امنیتی بر روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اسفندیار عبداللهی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز به دادسرا احضار شد.

آقای عبداللهی، با انتشار تصویر ابلاغیه قوه قضاییه در اینستاگرام خود نوشت که به دلیل «بیان حقایق» پرونده او به دادگاه ارسال شده است.

در متن این ابلاغیه اتهام اسفندیار عبداللهی، «نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی» اعلام شده است.

اسفندیار عبداللهی دبیر میز سیاست وبسایت دیدارنیوز است و سابقه فعالیت در خبرگزاری ایرنا و روزنامه‌های اعتماد ملی و جمهوریت را در کارنامه خود دارد.

روز گذشته نیز «محمد پارسی»، فعال سیاسی و رسانه‌ای و مدیر کانال خبری «چالش ۲۴» در حساب کاربری «ایکس» خود، ابلاغیه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد او به‌اتهام «نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی» به دادگاه احضار شده است.

او در حساب کاربری ایکس خود نوشت: «با دریافت ابلاغیه و تشکیل پرونده جدید مجددا به دادگاه احضار شدم، شاکی پرونده دادستان است و اتهامم گفتن حرف‌هایی است که شنیدنش را دوست ندارند.»

دلیل احضار این فعال رسانه‌ای که در روزهای گذشته توییت‌های انتقادی درباره شماری از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و انتقاد او از ناکارآمدی جمهوری اسلامی منتشر کرده به‌روشنی اعلام نشده، اما احتمال دارد که دادستان تهران به همین دلیل از او شکایت کرده باشد.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.