اسرائیل از آمریکا خواست به وعده‌اش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی عمل کند

چهارشنبه, 6ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

یوآو گالانت و لوید آستین وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا

یوآو گالانت و لوید آستین وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا © Alberto PIZZOLI / AFP/File

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در ملاقات با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، هشدار  داد که زمان جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی رو به پایان است. او تأکید کرد که اسرائیل و آمریکا باید مشترکاً برای جلوگیری از عملی شدن تهدید اتمی ایران اقدام کنند.

یوآو گالانت که این سخنان را در یک نشست رسمی در پنتاگون ایراد می‌کرد از ایران به عنوان بزرگترین تهدید برای آیندۀ جهان و منطقه یاد کرد. او سپس گفت که اینک وقت آن رسیده که ایالات متحد آمریکا به وعده‌ای که طی سالیان گذشته داده، یعنی جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی، عمل کند.

ملاقات وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا همزمان است با تشدید درگیری‌های نظامی میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله، مهمترین متحد و نیروی نیابتی جمهوری اسلامی ایران، در مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، بعید ندانست که عملیات تحریک آمیز حزب‌الله مردمان اسرائیل و لبنان را وارد جنگی ناخواسته، فاجعه‌بار و ویرانگر برای غیرنظامیان بی گناه دو کشور کند. او همچنین گفت که جنگی تازه میان اسرائیل و حزب‌الله می‌تواند به سهولت به جنگی منطقه‌ای با نتایج وحشتناک برای کل خاورمیانه تبدیل شود. وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که دیپلماسی بهترین وسیله برای پیشگیری از وقوع جنگی تازه است. لوید آستین با اظهارات خود تلویحاً به مداخلۀ حکومت ایران و همۀ نیروهای نیابتی اش در چنین جنگی در منطقه اشاره کرد.

او سپس گفت که آمریکا در پی یک توافق دیپلماتیک فوری است که بتواند آرامشی پایدار را در مرزهای شمالی اسرائیل مستقر سازد به طوری که غیرنظامیان اسرائیل و لبنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند. وزیر دفاع آمریکا، سپس تأکید کرد که این کشور مصمم است که ظرفیت دفاعی اسرائیل را در مقابل حکومت تهران و نیروهای نیابتی‌اش از جمله حزب‌الله تضمین کند.

وی گفت که شهروندان اسرائیل همچنان با تهدید بسیار واقعی و بسیار خطرناک ایران و متحدان و نیروهای تروریستی نیابتی اش به ویژه حزب‌الله، حوثی‌ها و البته حماس روبرو هستند. ژنرال آستین سپس تأکید کرد که آمریکا همواره از حق اسرائیل در دفاع از خود پشتیبانی می‌کند و همچنان نیز مراقب است که اسرائیل به نیازهای خود در امور دفاعی دست یابد.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تحویل سومین اسکادرون از جنگنده‌های “اف۳۵” به اسرائیل گفت که از نظر آمریکا ایران وسیعاً منشاء خشونت و بی ثباتی در منطقه است و دولت واشنگتن مصمم است که جمهوری اسلامی هرگز به سلاح اتمی دست نیابد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.