دو بهائی در اصفهان به حبس و مصادره اموال محکوم شدند

چهارشنبه, 6ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای

ارشیا روحانی و حمید منزوی جوشقانی شهروندان بهائی ساکن اصفهان توسط دادگاه انقلاب این شهر هرکدام به تحمل پنج سال حبس، پرداخت جزای نقدی، مصادره اموال و مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

بر اساس گزارش هرانا و بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست محمدرضا توکلی صادر و به آقایان منزوى و روحانى ابلاغ شده است، هرکدام از این شهروندان بهائی به تحمل پنج سال حبس تعریزى پرداخت پنجاه میلیون تومان جریمه نقدى و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضاى مجازى و خروج از کشور محکوم شدند.

همچنین تعدادی دستگاه کپی، لپتاپ، گوشی موبایل، حافظه جانبی و اسکنر که پبشتر از محل کسب این شهروندان ضبط شده بود، به نفع “بیت المال” مصادره شده است.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در دسته یا جمعیت یا شبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده است” عنوان شده است.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند.

 

این محرومیت در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.