آکادمی اسکار از بهرام بیضایی برای عضویت دعوت کرد

چهارشنبه, 6ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از ۴۸۷ سینماگر و هنرمند برای عضویت در این آکادمی دعوت کرد به عضویت آن دربیایند که یکی از آنها بهرام بیضایی، کارگردان و نویسنده سرشناس ایرانی، است.

آقای بیضایی در کنار هفت سینماگر دیگر در چند شاخه دعوت به عضویت شده‌اند و باید یکی از این رشته‌ها را برای عضویت انتخاب کنند. این سینماگر و نویسنده ایرانی در دو بخش به عنوان کارگردان و نویسنده دعوت به عضویت شده است.

آخرین فیلم سینمایی بهرام بیضایی «وقتی همه خوابیم» در سال ۱۳۸۷ ساخته شد و او دو سال بعد ایران را ترک کرد و از آن زمان در آمریکا اقامت دارد.

او از آن زمان علاوه بر تدریس در دانشگاه، نمایش‌هایی روی صحنه برده و نمایشنامه‌های جدیدی نیز نوشته است. برخی آثار قدیمی او نیز توسط ناشران خارج از ایران منتشر شده است.

نشریه سینمایی ورایتی روز چهارشنبه ۶ تیر خبر داد این آکادمی که برگزارکننده جوایز اسکار است، تعداد اعضای خود را به نزدیک ۱۱ هزار نفر می‌رساند.

از این تعداد، ۹ هزار و ۹۳۴ نفر قادر خواهند بود در نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۲۵ رأی دهند.

لیلی گلداستون، جسیکا آلبا، گرتا لی، آلیس دیوپ، و اس. اس راجامولی از دیگر چهره‌های سینمایی جهان هستند که دعوت به عضویت در آکادمی اسکار شده‌اند.

از میان اعضای جدید ۴۴ درصد زن هستند که چهار درصد بیشتر از دعوت‌شدگان سال گذشته است.

همچنین ۱۹ برنده جایزه اسکار از سوی آکادمی دعوت شده‌اند که به آن پیوندند. این در حالی است که ۷۱ نامزد این جایزه نیز در میان دعوت‌شدگان امسال هستند.

آکادمی در سال ۲۰۲۳ از ۳۹۸ هنرمند و سینماگر دعوت کرده بود عضو این نهاد شوند.

رئیس و مدیرعامل آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در بیانیه مشترکی گفتند بعد از عضویت دعوت شدگان امسال، اعضای آن به ترکیبی شامل ۳۵ درصد زن، ۲۰ درصد اعضای جوامع قومیتی و اقلیت و ۲۰ درصد از کشورها و قلمروهای غیرآمریکایی خواهد رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.