۳۰ سازمان حقوق بشری خواهان گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند

پنجشنبه, 7ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

۳۰ سازمان سیاسی و حقوق‌بشری در بیانیه‌ای خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران، بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شدند. امضاکنندگان این بیانیه از اتحادیه اروپا خواستند درخواست‌های مطرح شده در قطعنامه دی ۱۴۰۱ پارلمان اروپا را درباره جمهوری اسلامی اجرا کند.

این سازمان‌های سیاسی و حقوق‌ بشری در بیانیه خود با اشاره به اقدام نمایندگان پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه‌ای در دی‌ ۱۴۰۱ در محکومیت سرکوب اعتراضات در ایران گفتند با گذشت بیش از یک سال از تصویب این قطعنامه، هیچ یک از موارد مطرح شده در آن اجرا نشده است.

امضاکنندگان این بیانیه با بیان اینکه مردم ایران به دلیل انفعال مقام‌های اروپایی بهای بسیار سنگینی را پرداخته‌اند، به کشته شدن دست‌کم ۵۵۰ معترض در جریان خیزش انقلابی و اجرای حکم اعدام بیش از ۸۳۴ زندانی در ایران در سال ۲۰۲۳ اشاره کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز ۲۹ دی ۱۴۰۱ قطعنامه ۳۲ بندی محکومیت سرکوب اعتراضات در ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کردند.

این قطعنامه همچنین خواستار توقف اعدام‌ها در ایران و تحریم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی، رییس پیشین دولت و خانواده‌های آنان شد.

۳۰ سازمان حقوق بشری با بیان اینکه در آستانه «انتخابات ساختگی» در ایران چیزی به نام دموکراسی وجود ندارد، به اتحادیه اروپا یادآور شدند این نهاد متعهد به حفاظت از غیرنظامیان ایرانی در برابر سرکوب جمهوری اسلامی است.

نام کانون بین‌المللی دانشگاهیان ایرانی (آیکویا)، ما دانشجویان ایرانی هستیم، البرز، شش رنگ، اکو ایران و شورای اتحاد ایرانیان در میان امضاکنندگان این بیانیه دیده می‌شود.

روز ۳۰ خرداد امسال نیز با اعلام جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار گرفت.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.