نصرالله از رژیم ایران تشکر کرد که از نو وعدۀ نابودی اسرائیل را داده است

یکشنبه, 10ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، رسماً و علناً از رژیم ایران تشکر کرد که از نو وعدۀ نابودی اسرائیل در صورت حملۀ این کشور به حزب الله را داده است. نصرالله با اشاره به آنچه “پیروزی‌ها” و “دستاوردهای” حزب‌الله نامید گفت که هدف اقدام های این گروه آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل و پایان دادن به سلطۀ آمریکا در منطقه است.

جمعه گذشته، بیست و هشتم ژوئن، نمایندگی ایران در سازمان ملل هشدار داد که در صورت حملۀ گستردۀ اسرائیل به حزب‌الله لبنان، مهمترین متحد و نیروی نیابتی حکومت ایران، “جبهۀ مقاومت” (مرکب از ایران و نیروهای نیابتی اش در سوریه، لبنان، عراق و یمن) با استفاده از تمام گزینه‌ها وارد جنگی برق‌آسا علیه اسرائیل خواهد شد.

در واکنش به این تهدید، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، خطاب به رهبران ایران گفت : “رژیمی که اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند، خود سزاوار نابود شدن است.” او سپس گفت که اسرائیل با قدرت تمام به حزب‌الله پاسخ میدهد، اگر این گروه به حملاتش علیه اسرائیل خاتمه ندهد.

دیروز شنبه بیست و نهم ژوئن، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت تأکید کرد که اسرائیل در پی جنگ با حزب الله نیست و راه‌حل دیپلماتیک را به جنگی آشکار ترجیح می دهد. با این حال، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، تأکید کرد که توپ در زمین حزب الله است و اسرائیل خود را برای جنگی گسترده‌تر علیه این گروه شبه نظامی آماده می‌کند.

 حزب راست افراطی “اُتسما یهودیت” تهدید کرده که از حکومت ائتلافی اسرائیل خارج خواهد شد، اگر این کشور حمله‌ای گسترده علیه حزب‌الله انجام ندهد. “ایتامار بن‌گویر” رهبر حزب “اُتسما یهودیت” و وزیر امنیت ملی در کابینۀ ائتلافی اسرائیل، نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور را به خاطر تلاش‌های‌شان برای پیش‌گیری از جنگ و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی با حزب الله مورد سرزنش قرار داد.

تبادل آتش میان حزب الله و ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته بی وقفه ادامه داشته است. در پاسخ به حملات راکتی و موشکی حزب الله به مناطق مسکونی در مرزهای شمالی اسرائیل، ارتش این کشور شماری از اهداف حزب الله در جنوب لبنان را بمباران کرد.     

از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.