کمبود ۲ هزار خودرو در آتش‌نشانی‌های سراسر ایران

سه شنبه, 12ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از کمبود دو هزار دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های سراسر ایران خبر داد و گفت بیشتر خودروهای موجود نیز به سن ۳۰ سالگی و فرسودگی رسیده‌اند.

قدرت‌الله محمدی روز دوشنبه ۱۱ تیر در ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت که تامین این میزان خودروی آتش‌نشانی در کشور با بودجه شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و بودجه فعلی «تنها به حقوق آتش‌نشان‌ها» می‌رسد.

او افزود: «تجهیزات آتش‌نشانی ارزبری بالا و قیمت بالایی دارند. بنابراین باید بودجه ملی در مجلس برای آن تعبیه شود.»

این مقام آتش‌نشانی هشدار داد در صورت رسیدگی نکردن به این موضوع، وضیت در برخی شهرها «بسیار خطرناک» خواهد شد.

در سال‌های اخیر موارد آتش‌سوزی در کارخانه‌ها، مراکز صنعتی و پالایشگاه‌ها افزایش یافته و جمهوری اسلامی در برخی موارد آن را «خرابکاری» توصیف کرده است.

از سوی دیگر به ویژه در تهران، آتش‌سوزی در ساختمان‌های ناایمن ادامه دارد و این آتش‌سوزی‌ها در مواردی جان آتش‌نشانان را نیز گرفته است.

در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در دی ماه سال ۹۵، اعلام شد که ۱۶ آتش‌نشان جان باختند که موجب اعتراضاتی از سوی آتش‌نشانان شد.

اواخر دی ماه گذشته، مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران گفت ۳۵ هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران شناسایی شده است.

در اردیبهشت‌ ماه، وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در انبار کالاها در جنوب تهران، بار دیگر اعتراض سازمان آتش‌نشانی را در مورد فقدان رسیدگی به موضوع ساختمان‌های ناایمن در پایتخت و مانع‌تراشی در راستای ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها به دنبال داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: «جامعه آتش‌نشانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما متاسفانه ما مورد کم‌لطفی سازمان‌ها هستیم.»

محمدی از شرکت‌های بیمه نیز انتقاد کرد و افزود: «شرکت‌های بیمه بالاترین سود را برای خودشان تولید می‌کنند اما در حوزه آتش‌نشانی غیرفعال هستند و اعتنایی به آن ندارد. من معتقدم درصدی از درآمد این شرکت‌ها باید به آتش‌نشانی تعلق بگیرد تا خطر کمتری مردم را تهدید کند.»

او تاکید کرد «آتش‌نشانان در جامعه فراموش شده‌اند»، در صورتی که یکی از استرس‌زاترین شغل‌ها را دارند.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.