حملات جدید اسرائیل به جنوب غزه نگرانی‌ها در مورد وضعیت صدها هزار آواره را افزایش داده است

چهارشنبه, 13ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

حملات جدید اسرائیل به جنوب غزه نگرانی‌ها در مورد وضعیت صدها هزار آواره را افزایش  داده است

آوارگان فلسطینی در حال ترک خان یونس. غزه / ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ AP – Saher Alghorra

در حالی که ساکنان غزه در پی دستور تخلیه صادر شده از سوی ارتش اسرائیل به دنبال یافتن سرپناهی جدید هستند، درگیری میان ارتش اسرائیل و حماس، در طول شب گذشته در دو نقطه در مرکز رفح، جایی که تانکهای اسرائیل چندین محله را به تصرف خود درآورده‌اند، ادامه یافت.پیشروی روزهای اخیر ارتش اسرائیل در غرب و شمال رفح، نگرانیها در مورد وضعیت اسفبار صدها هزار آواره را افزایش داده است. مقامات اسرائیلی میگویند که در حال پایان دادن به مرحله نبرد شدید علیه حماس هستند و به زودی به عملیات‌های هدفمندتری روی خواهند آورد.

در شرایطی که اسرائیل به حملات نظامی خود در منطقه پرجمعیت جنوب غزه ادامه می‌دهد، بسیاری از آوارگان فلسطینی که برای حفظ جان خود در حال ترک منطقه‌اند، با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌ هستند.

با وجود اینکه یک مقام دفاعی اسرائیل روز سه شنبه گفته بود که دستور تخلیه خان یونس شامل بیمارستان اروپایی غزه نمی‌شود، آخرین بیمارستان فعال در جنوب منطقه که آوارگان و بیماران را در خود جای داده بود نیز امروز تخلیه شد.

ساکنان محل می‌گویند در حالی که درگیری‌های شدید میان ارتش اسرائیل و حماس ادامه دارد، نیروهای اسرائیلی حملات جدیدی را نیز به شهر رفح در جنوب غزه ترتیب داده‌اند. به گفته مقامات بهداشتی غزه، حملات جدید اسرائیل به مرکز و شمال رفح، دستکم یک کشته برجا گذاشته است.

در همین حال، بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، نیروهای این کشور طی عملیاتهایی هدفمند در رفح، چندین سایت نظامی را منهدم کرده و تعدادی از  شبه نظامیان حماس را کشته‌اند.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کرده‌اند که دو حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان مغازی در مرکز غزه نیز ۵ کشته برجا گذاشته است. بر این اساس، در حمله هوایی دیگری به شجاعیه، در حومه شرقی شهر غزه نیز چهار تن جان خود را از دست داده و ١٧ نفر مجروح شده‌اند. علاوه بر این، در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در جنوب شهر خان یونس، حسن حمدان، رئیس بخش سوختگی و جراحی پلاستیک مجتمع پزشکی ناصر به همراه تمامی اعضای خانواده‌اش کشته شده است.

یک حمله هوایی دیگر به یک خودرو در شهر دیرالبلاح در جنوب غزه هم سه کشته بر جا گذاشته است. صدها هزار فلسطینی که مجبور به ترک خانه‌های خود در سایر نقاط غزه شده‌ و به دیرالبلاح  پناه آورده‌اند، در شرایط حاضر، از کمبود شدید آب آشامیدنی و قیمت‌های بسیار بالای مواد غذایی شکایت دارند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.