چهار زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند

چهارشنبه, 13ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – سحرگاه یکشنبه دهم تیرماه، حکم چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان وکیل آباد مشهد به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند.

 این زندانیان سحرگاه یکشنبه دهم تیرماه به چوبه دار آویخته شدند، دو تن از آنها اهل مشهد بودند، یک زندانی اهل قوچان و دیگری تبعه کشور افغانستان بود.

آنها پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و سپس به اعدام محکوم شده بودند. دو زندانی اهل مشهد در سال ۹۸ دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، اجرای حکم این زندانیان بدون ملاقات آخر با خانواده خود صورت گرفته است. هویت آنها کماکان توسط هرانا در دست بررسی است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.