“کذب مقدس” ؛ این ۶ دروغ تا روز انتخابات ثواب دارد!

پنجشنبه, 14ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

هدف همچنان وسیله را توجیه می کند؟

جلیلی، می گوید راه دولت رئیسی (با متوسط تورم ۴۸ درصدی) را ادامه می دهم و مردم را از دولت روحانی (با متوسط تورم ۲۴ درصدی) و دولت خاتمی (با متوسط تورم ۱۵ درصدی) می ترساند!
 

عصر ایران – جریان محافظه کار ، کارزار انتخاباتی اخیر را به آوردگاه دروغ تبدیل کرده است. گو این که برای رسیدن به قدرت، حتی می توان برخلاف شعارهای اصولگرایانه، دروغ های شاخدار گفت و به تئوری “دروغ هر چه بزرگ تر، باورپذیرتر” پایبند ماند. مثلاً داخل مغازه ها تراکتی رنگی پخش کرده اند که پزشکیان می خواهد از هر سه مغازه یکی را تعطیل کند و اگر به او رأی دهید کار و کسب تان را از دست می دهید.


از این دروغ ها، به وفور در این ایام گفته شده است اما ۶ دروغ زیر، چون بارها و در سطح ملی مطرح شدند، نیازمند روشنگری است بدانند عرصه افکار عمومی، جای “بگو و در رو” نیست و مردم می فهمند:

دروغ شماره ۱) برجام فایده ای نداشت و چون تضمین نگرفته بودند، آمریکا به راحتی از آن خارج شد

واقعیت: در دوران برجام، نرخ ارز تثبیت شد و در ۴ سال قیمت دلار فقط ۱۶ درصد بالا رفت (متوسط سالانه ۴ درصد). تورم تک رقمی شد، خودروسازان خارجی به ایران آمدند، هواپیمای نو خریدیم، گردشگری ایران رونق گرفت، صادرات نفتی و غیر نفتی رونق گرفت و پول صادرات بدون مشکل به ایران برگشت و … . پس برجام خوب بود چون رابطه با دنیا خوب است و این، انکار ناپذیر است.

اما درباره تضمین: در روابط بین الملل، هیچ تضمینی بالاتر از مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خارجی ندارد. لغو تحریم های ایران در این شورا تصویب شد. وانگهی، هیچ مرجع رسمی دیگری در دنیا وجود ندارد که  کشورها اختلافات سیاسی شان را نزد او ببرند و درخواست قضاوت کنند و او هر هر چه حکم کرد حتما اجرا شود. یعضی ها صحنه بین الملل را مانند جامعه داخلی می دانند که قوه قضائیه دارد و مردم می توانند برای احقاق حق نزد او بروند و با استناد به قراردادشان حکم بخواهند حکم هم حتماً اجرا شود!
 در روابط بین المللی دو چیز باعث قوام توافقات سیاسی می شود: منافع مشترک و پرستیژ حکمرانان.
در جریان برجام، همه کشورهای امضا کننده، انتظار داشتند از آن منتفع شوند. بنابراین شرکت های اروپایی (به ویژه از فرانسه و آلمان) و چینی و روسی وارد ایران شدند و از بازار ۸۰ میلیونی ایران نفع بردند. اما همین جریان غرب ستیز، مانع از ورود آمریکا به اقتصاد ایران شد و حتی بعد از این که دولت وقت با بوئینگ آمریکا قرار داد بست، همین ها شروع به تهدید مدیران بوئینگ کردند و مانع از ورودشان شدند.

آمریکا هم که دید برجام نه تنها نفعی برایش ندارد بلکه به سود رقبای اقتصادی اش نیز هست، انگیزه اقتصادی لازم را برای حضور در آن نداشت.
بنابراین، کسانی که سرمایه گذاری آمریکا در ایران را رماندند، متهم داخلی خروج امریکا از برجام هستند.

اما در زمینه پرستیژ حکمرانان نیز ما با ترامپی مواجه شدیم که نه تنها از برجام که از بسیاری از معاهدات بین المللی حتی معاهده آب و هوایی پاریس خارج شد. آیا بقیه کشورهای دنیا نیز باید از آمریکا تضمین می گرفتند که از معاهدات آنها خارج نشود؟ وقتی رئیس جمهور قدرتمندترین کشور جهان، بخواهد از معاهده ای خارج شود، واقعا کاری می شود کرد؟ و اگر می شد چرا در ۳ سال گذشته، همین جلیلی و دولت همسویش نکردند؟

چطور آقایان همیشه همه تقصیرها را به گردن آمریکا می اندازند ولی اینجا که رسما و علنا آمریکا کارشکنی کرده است، داخلی ها را مقصر می دانند؟ بستگی دارد به این که منافع باندی شان چیست؟!

دروغ شماره ۲) زنگنه در ماجرای کرسنت به ایران آسیب رساند

واقعیت: وقتی از یک میدان نفتی، نفت برداشت می شود، همیشه از کنار نفت، گاز هم متصاعد می شود و بر مشعل بالای سکوها (فلر) می سوزد و از بین می رود.
ایران در میدان گازی سلمان در حال استخراج نفت بود و به دلایل مالی و فنی امکان استحصال این گاز را نداشت. ضمن این که قیمت جهانی گاز هم در آن دوران کم بود. بنابراین، با شرکت کرسنت امارات قراردادی بسته شد و بنا شد گازی که روی فلرها می سوزد و هدر می رود توسط امارات خریداری شود و در طول بهره برداری از این میدان، میلیاردها دلار به ایران پرداخت شود.


گاز روی فلر می سوزد و دود می شود، قرار بود این گازها را بفروشیم و پول بگیریم؛ ولی همین مدعیان امروزی، جلوی قرار داد را گرفتند، گاز سوخت و تمام شد، پولی هم نگرفتیم و الان باید خسارت ۱۸ میلیارد دلاری هم بدهیم! این دودها، قرار بود دلار شوند
فلر - کرسنت

در دوران احمدی نژاد، همزمان با افزایش بهای جهانی نفت، قیمت گاز هم بالا رفت. ایران خواهان تعدیل قیمت شد و به گفته خود  احمدی نژاد، طرف مقابل هم تا حد زیادی موافقت کرد. اما همین جریان ذی نفوذ جلوی اجرای قرارداد را گرفتند و گفتند تا قیمت بالاتر نرود، نباید فروش گاز داشته باشیم. حال بماند نقش رشوه هایی که به داخلی های دو جناح داده شد تا قرارداد زمین بخورد.

نتیجه چه شد؟ همین جریان جلیلی و همسویان قدرتمندش نگذاشتند گازی که روی فلرها می سوخت و هدر می رفت فروخته شود. طرف اماراتی هم چون قرارداد جنبه اقتصادی داشت شکایت کرد و تا کتون توانسته است محکومیت ۱۸ میلیارد دلاری برای ایران بگیرد.
اما این وسط گاز چه شد؟ در طول این سال ها روی فلرها سوخت و هوا را آلوده کرد و تمام شد!

حتی اگر ارزان هم داده بودیم، هم کلی درآمد کسب کرده بودیم و هم محکوم به این همه خسارت نشده بودیم. حالا چه کسی به ایران این خسارت عظیم را زد؟ کسی که گازی که روی فلر می سوخت را فروخت یا کسی که مانع فروشش شد و باعث محکومیت میلیارد دلاری ایران شد؟

دروغ شماره ۳) دولت قبل نتوانست واکسن کرونا وارد کشور کند و بهانه FATF می آورد و روزی ۷۰۰ نفر فوت می کردند ولی دولت رئیسی آورد و کرونا را ریشه کن کرد

 
 
 

واقعیت: اولاً تا اواخر همه گیری، واکنسی در دنیا وجود نداشت.

ثانیاً وقتی آمریکا و اروپا اولین واکسن ها را تولید کردند و دولت روحانی سفارش خرید داد، همین حامیان جلیلی و از جمله علیرضا زاکانی و بهرام عین اللهی -که الان وزیر بهداشت است- نامه سرگشاده  به رئیس جمهور نوشتند و از او به خاطر این که می خواهد واکسن بخرد به شدت انتقاد کردند و نوشتند که پول خرید واکسن را به داخلی ها بده تا خودمان تولید کنیم. آن زمان، واردات واکسن را ننگ و مصداق خیانت به توان داخلی می دانستند ولی حالا به آن افتخار می کنند!

ثالثاً وقتی دولت قبل خواست پول واکسن را به شرکت های تولید کننده بدهد، مشکلات تحریمی و FATF مانع شد و بیم آن می رفت که پول را بدهیم و بلوکه کنند و واکسنن ندهند. بنابراین در زمان ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی، مذاکراتی با آمریکا شد تا موضوع واکسن کرونا مشمول این موارد نشود و آنها هم، به شرط این که واکسن ها از طریق هلال احمر خریداری شود، پذیرفتند.
بدین ترتیب، اولین محموله های واکسن در زمان دولت روحانی وارد کشور شد و همه یادشان هست که با اولویت کادر درمان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه ای ترزیق شد. قرارداد چندین میلیون دوز بعدی هم بسته و پولش منتقل شد که در روزهای اول دولت رئیسی به ایران رسیدند.

همان طور که می بینید، واکسن کرونا در دولت روحانی وارد ایران شد؛ تاریخ خبر را ببینید: در فروردین ۱۴۰۰ چه کسی رئیس جمهور بود؟ روحانی یا رئیسی؟!
واردات واکسن در دولت روحانی

دروغ شماره ۴) رئیسی تورم ۶۰ درصد تحویل گرفت و کنترل کرد

واقعیت: خود مرحوم رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش صراحتاً گفت که تورم ۴۴ درصدی را تحویل می گیرد. او در تبلیغات انتخاباتی گفته بود که در سال اول تورم را به نصف کاهش خواهد داد و سپس تک رقمی خواهد کرد ولی در طول این سه سال تورم همچنان در همان کانال ۴۰ درصد باقی ماند.
نکته اینجاست  متوسط تورم در ۸ سال دولت های روحانی ۲۴ درصد بود ولی متوسط تورم در ۳ سال دولت رئیسی دقیقاً دو برابر یعنی ۴۸ درصد بوده است. (متوسط تورم در ۸ سال دولت اصلاحات که پزشکیان هم وزیرش بود ۱۵ درصد بوده است).
حالا جلیلی، می گوید راه دولت رئیسی (با متوسط تورم ۴۸ درصدی) را ادامه می دهم و مردم را از دولت روحانی (با متوسط تورم ۲۴ درصدی) و دولت خاتمی (با متوسط تورم ۱۵ درصدی) می ترساند!


در این نمودارها،تورم دو دولت قبلی و کنونی را می بینید؛ طیب نیا که قرار است سکاندار اقتصادی دولت پزشکیان باشد، توانسته بود تورم را حتی قبل از اجرای برجام به ۱۵٫۶ درصد یعنی کمتر از نصف سال قبلش برساند.خودتان مقایسه کنیدتورم

دروغ شماره ۵) وزیر مسکن دولت قبل حتی یک خانه نساخت و بدان افتخار هم کرد

جلیلی چند بار با اشاره تلویحی به عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل مدعی شد که او حتی یک خانه هم نساخت و به این موضوع افتحار هم کرد.
قبلا هم این ادعای خلاف واقع را امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مناظره ها گفته بود و همان زمان هم در این باره نوشته بودیم:

« عباس آخوندی، مخالف روش ساخت و ساز مسکن به شیوه مسکن مهر بود. با این حال وقتی وزیر شد، کلی تعهدات متوجه این وزارتخانه بود. بنابر این او به همه تعهدات عمل کرد و مسکن مهرها را ساخت و تحویل داد ولی در مراسم افتتاح هیچ کدام از آنها حاضر نشد و بهره برداری تبلیغاتی نکرد. 

آخوندی همان زمان در این باره گفته بود: من می‌توانستم دستکم هر هفته یک پروژه افتتاح کنم؛ اما نمی‌خواستم پروژه‌ای را ترویج کنم که بنیان آن را نادرست می‌دانم. در عین حال خودم را متعهد به شهروندان و خریداران مسکن مهر می‌دانستم. پس ضمن پیگیری کار و اتمام آن، حتی یک مورد را شخصاً افتتاح نکردم.

در زمان وزارت ۶۰ ماهه او، تعهد ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی وجود داشت و او یک میلیون و ۵۰ هزار واحد را تکمیل کرد و کلیدهایش را تحویل خانواده ها داد. (بقیه نیز چون در اراضی دارای مالک معارض بودند، با شکایت مالکان زمین ها درگیر پرونده قضایی شده بودند و نمی شد تکمیل شان کرد).

پس او مسکن ساخت ولی برخلاف برخی ها که برای افتتاح پل روی یک جوی آب، دهها عکاس و فیلمبردار و خبرنگار را به خط می کنند، هنگام تحویل خانه ها “مراسم افتتاحیه فاز فلان مسکن مهر با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی” برگزار نکرد و جلوی دوربین ها روبان نبرید!» ( فیلمش خودتان را در تلویبیبون ببینید و قضاوت کنید.)

دروغ شماره ۶) برنامه دولت پزشکیان افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان است

واقعیت: با تقطیع بخشی از سخنان پزشکیان در یک گفت و گوی دانشجویی مدعی شده  اند او در صورت رئیس جمهور شدن بنزین را گران می کند. اما خودش به صراحت و در برابر دوربین ها به مردم گفت که چنین برنامه ای در دولت او وجود ندارد.
همچنین تاکید کرده است که نمی شود خودروی داخلی پرمصرف و خودروی خارجی را به چند برابر قیمت به مردم فروخت و همزمان قیمت بنزین را هم افزایش داد.
در طرح وان سعید جلیلی هم افزایش قیمت بنزین دیده شده است ولی این بدان معنا نیست که او هم حتما می خواهد قیمت بنزین را افزایش دهد.
بنابراین، پزشکیان برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و ستاد رقیب از این شایعه به عنوان یک حربه تبلیغاتی استفاده می کند.

پی نوشت مهم تر از نوشت:
 امام حسن عسکری (ع) فرمودند: کلید همه پلیدی ها در خانه ای است و کلید آن خانه “دروغ” است.

از: عصر ایران

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.