هشدار زرد هواشناسی در ۱۱ استان؛‌ افزایش دمای اهواز به ۵۰ درجه

شنبه, 16ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

بر اثر بارندگی، وزش باد و رعد و برق در هفته‌های گذشته خسارات زیادی به استان‌های مختلف ایران وارد شد و برخی از شهروندان جان خود را از دست دادند

بر اثر بارندگی، وزش باد و رعد و برق در هفته‌های گذشته خسارات زیادی به استان‌های مختلف ایران وارد شد و برخی از شهروندان جان خود را از دست دادند

سازمان هواشناسی ایران با صدور هشدار زرد از رگبار و وزش باد شدید در ۱۱ استان ایران خبر داد و اعلام کرد که این وضعیت تا روز چهارشنبه در برخی از این استان‌ها ادامه خواهد داشت.

این سازمان روز شنبه، ۱۶ تیرماه اعلام کرد که برای روزهای شنبه و یک‌شنبه «در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران،‌ تهران و البرز،‌ ارتفاعات کرمان و هرمزگان،‌ برخی نقاط فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود».

این سازمان اعلام کرد که تا روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه «رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید» در استان‌های شمال غربی، شمالی، جنوبی و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی ایران همچنین در زمینهٔ احتمال «آب‌گرفتگی محلی معابر»، «جاری شدن روان‌آب»، «صاعقه»، «وزش باد نسبتاً شدید»، «کاهش شعاع دید و کیفیت هوا» و «احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات» هشدار داد.

بر اساس اعلام این سازمان دمای تهران امروز حداکثر به ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید و اهواز نیز با ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان در کشور است.

بر اثر بارندگی، وزش باد و رعد و برق در هفته‌های گذشته در ایران خسارات زیادی به استان‌های مختلف وارد شد و برخی از شهروندان جان خود را از دست دادند.

در همین زمینه سازمان امداد و نجات ایران روز هفتم تیرماه اعلام کرد بر اثر سیل و رعد و برق در یک هفتهٔ گذشته پنج نفر در ایران کشته شده‌اند.

اواسط خردادماه سال جاری نیز در پی وقوع سیل در چند استان ایران، شبکه آب در ده‌ها روستا قطع شد و دست‌کم سه نفر در استان مازندران و همچنین سرنشینان یک خودرو در استان اردبیل ناپدید شدند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.