پزشکی قانونی اجرای حکم حبس صادق زیباکلام را «چهار ماه تعلیق کرد»

دوشنبه, 18ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

صادق زیباکلام، فعال سیاسی، می‌گوید کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی به دلیل «ابتلا به سرطان»، اجرای حکم او را چهار ماه به حالت تعلیق درآورده است.

آقای زیباکلام روز دوشنبه ۱۹ تیرماه با بیان اینکه ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه، در این زمینه به او مرخصی داده تا بتواند در جلسه این کمیسیون شرکت کند، در کانال تلگرام خود نوشت: «مسئولین اوین به پزشکی قانونی یادآور شدند که زندان امکان مراقبت از زندانی که دچارسرطان پیشرفته شده را ندارد.»

او همچنین نوشت این در حالی بود که پیش از این پزشکی قانونی با «آزادی مشروط» مخالفت و اعلام کرده بود که «در زندان مراقبت‌های لازم می‌تواند صورت بگیرد».

این فعال سیاسی همچنین درباره بیماری خود اعلام کرد: «جدای ازنقطهٔ اولیه، متاسفانه به دوقسمت دیگر هم متاستازداده و سرگرم شیمی درمانی وسایر معالجات هستم.»‌

قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز ۲۳ اردیبهشت اعلام کرد صادق زیباکلام به دلیل داشتن «سه پرونده» که احکام آن‌ها «قطعی و لازم‌الاجرا» است، به زندان منتقل شد.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که او همزمان با رونمایی کتاب جدیدش در نمایشگاه کتاب تهران بازداشت و زندانی شد.

دادگاه انقلاب تهران اسفندماه سال ۱۳۹۶ این تحلیلگر مسائل سیاسی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۸ ماه حبس، دو ماه محرومیت از فعالیت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم کرد.

آقای زیباکلام در دو پرونده دیگر نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «نشر اکاذیب»‌ به شش ماه حبس محکوم شد.

تاکنون شماری از زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده از جمله بکتاش آبتین، شاعر، و نیز تعدادی از زندانیان جرایم عادی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به دلایلی چون «عدم رسیدگی پزشکی»، «ممانعت از اعزام به بیمارستان»، «عدم اعزام به مرخصی درمانی» جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.