جرج کلونی از بایدن خواست از نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند

چهارشنبه, 20ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

جرج کلونی، بازیگر مشهور هالیوود و از حامیان حزب دموکرات، روز چهارشنبه ۲۰ تیر با انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک‌ تایمز، از جو بایدن خواست از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند.

کلونی در این مطلب ضمن تقدیر از دستاوردهای بایدن به عنوان سناتور، معاون رییس‌جمهور و رییس‌جمهوری آمریکا نوشت: «من به او ایمان دارم. به شخصیت او ایمان دارم. او در بسیاری از نبردهایی که در چهار سال گذشته با آن‌ها روبه‌رو شده، به پیروزی رسیده است.»

او در عین حال افزود بایدن، همانند هر انسان دیگری، قادر به پیروزی در «نبرد با زمان» نیست.

به دنبال عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره رو در رو با دونالد ترامپ در روز هشتم تیر، انتقادها از رییس‌جمهور کنونی آمریکا شدت گرفته است. بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، سن بایدن عامل مهمی در عدم اطمینان رای‌دهندگان آمریکایی به او به شمار می‌رود.

پس از این مناظره، فراخوان‌ها برای معرفی نامزدی دیگر به جای بایدنِ ۸۱ ساله افزایش قابل توجهی یافته است.

نخستین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ، آتلانتا، هشتم تیر

اظهارات کلونی سه هفته پس از آن مطرح می‌شود که این بازیگر در یک گردهمایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع کارزار انتخاباتی بایدن حضور یافت.

کلونی در همین رابطه نوشت بایدن در رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی «همان مردی بود که همه ما در مناظره مشاهده کردیم».

پیش‌تر کمکِ باراک اومابا به بایدن و هدایت او برای خروج از محل برگزاری این رویداد خبرساز شده بود.

کلونی افزود بایدن در شرایط کنونی با آنچه در سال ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ بود، متفاوت است.

با وجود افزایش نگرانی‌ها در حزب دموکرات از ناتوانی جو بایدن برای ادامه کارزار انتخاباتی و احتمال شکست او در رقابت با ترامپ، بایدن روز ۱۸ تیر تاکید کرد قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را ندارد.

بایدن گفت: «حرف آخر این است که من رقابت‌ها را ترک نخواهم کرد.»

کلونی در ادامه مطلب خود از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آتی و بازگشت مجدد او به کاخ سفید ابراز نگرانی کرد.

کلونی که تاکنون موفق به کسب دو جایزه اسکار، یک جایزه فیلم بفتا و چهار جایزه گلدن گلوب شده است، هشدار داد: «ما با این رییس‌جمهور در ماه نوامبر برنده نخواهیم شد.»

به گفته این بازیگر، هرچند تغییر نامزد حزب دموکرات در فاصله زمانی باقی‌مانده تا انتخابات ممکن است به «بی‌نظمی» بیانجامد، اما هم‎زمان می‌تواند موجب «بیدار شدن» اعضای حزب و رای‌دهندگان شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است روز ۱۵ آبان (پنجم نوامبر) برگزار شود. بر اساس یکی از آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، ۴۹ درصد از رای‌دهندگان از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت می‌کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.