نیوزیلند تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد

جمعه, 22ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند، روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم افراد و نهادهای مرتبط با جمهوری اسلامی که در زمینه تولید و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین فعالیت می‌کنند خبر داد.

در این بیانیه از سه فرد و چهار نهاد وابسته به جمهوری اسلامی نام برده شده است.

براساس اعلام وزارت امور خارجه نیوزیلند عباس عبدی اسجرد و سید محسن وهاب‌زاده مقدم، دو مقام ارشد چند نهاد ایرانی از جمله بنیان دانش شرق که در ساخت و عرضه پهپاد به روسیه فعالیت می کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه نیوزیلند همچنین احسان راحت ورنوسفادرانی، را یک دانشمند ارشد و مدیرعامل سابق شرکت شکاد صنعت آسماری، یکی از شرکت‌های پوششی سپاه پاسداران معرفی کرده و او را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

علاوه بر این سه فرد، شرکت صنایع موتورسازی الوند، شرکت بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف و شرکت سعد سازه فراز شریف یا (داریا فناور برهان شریف)، همگی به دلیل فعالیت در زمینه ساخت و توزیع پهپاد، تحریم شده‌اند.

احسان ایمانی نژاد، مدیرعامل شرکت سعدسازه فراز شریف، پیش از این و در تاریخ ۱۷ مه سال جاری میلادی از سوی دولت نیوزیلند تحریم شده بود.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.