دیوان عالی کشور «ایرادات» پرونده قتل مهرجویی و محمدی‌فر را پذیرفت

شنبه, 23ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

رادیو فردا

وکیل خانواده داریوش مهرجویی اعلام کرد که دیوان عالی کشور ایردات پرونده قتل این کارگردان و وحیده محمدی‌فر، همسرش، را پذیرفت و این پرونده را جهت تکمیل تحقیقات و رفع ایرادات به دادسرای فردیس ارجاع داد.

مانوش منوچهری وکیل دادگستری به روزنامه اعتماد گفت در ایراداتی که به این پرونده وارد کرده، از جمله «احتمال وجود شخص یا چاقوی دیگر» را مطرح کرده است.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در مهر ۱۴۰۲ در ویلای شخصی‌شان در زیبادشت کرج به قتل رسیدند.

دادگاه کیفری استان البرز، متهم ردیف اول این پرونده را به قصاص نفس و سه متهم دیگر را به حبس‌های طولانی محکوم کرد.

اما وکیل خانواده مهرجویی به اعتماد گفت: «دادگاه برای صدور رای بسیار شتابزده عمل کرده است.»

برخی دیگر از ایرادات مطرح‌شده شامل بررسی نشدن دوربین‌های مداربسته، پیدا نشدن خون مهرجویی بر روی آلت قتاله و پنهان کردن آلت قتاله در زیر خاک و صدور شتابزده رأی از سوی دادگاه بدون توجه به ایرادات است.

روزنامه اعتماد نوشت که یک هفته بعد از این قتل، پلیس و مراجع قضایی، چهار متهم را به عنوان عاملان این جنایت معرفی کردند اما تاکنون نیز با وجود معرفی این اشخاص به عنوان متهم، «هیچ کس دقیق نمی‌داند آن شب چاقو در دست چه کسی بوده است».

همچنین در یکی دیگر از ایرادات آمده که آنچه توجه مونا مهرجویی، دختر داریوش مهرجویی «را از همان لحظه ورود به قتلگاه پدر و مادرش جلب کرده، لباس بر تن پدر بوده که لباسی رسمی بوده و جز در مواقعی که مجبور بوده بر تن نمی‌کرده، چه برسد به خانه خودش در شامگاه.»

قتل مهرجویی و همسرش واکنش‌های زیادی را در پی داشت و برخی آن را با قتل‌های زنجیره‌ای نویسندگان در دهه ۱۳۷۰ مقایسه کرده‌اند.

داریوش مهرجویی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران و از آغازگران جنبش موسوم به «موج نو»، آثار ماندگاری در طول چند دهه از خود به یادگار گذاشته است.

«گاو»، «آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «اجاره‌نشین‌ها»، «هامون»، «سارا» «بانو»، «لیلا» و «درخت گلابی» تعدادی از آثار مهم کارنامه سینمایی او هستند.

آقای مهرجویی چندین رمان و کتاب نیز تالیف و ترجمه کرده بود.

وحیده محمدی‌فر،‌ همسر داریوش مهرجویی، نقش مهمی در شکل‌گیری آثار این کارگردان در دو دهه اخیر داشت.

او نویسندۀ فیلمنامه‌های آثار آقای مهرجویی در این سال‌ها مانند «بمانی»، «سنتوری»، «دختردایی گمشده»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش» و چند اثر دیگر بود.

خانم محمدی‌فر طراحی لباس دو فیلم «اشباح» و «چه خوبه که برگشتی» را هم انجام داده بود.

بر اساس گزارش‌های روزنامه اعتماد و رادیو فردا؛ م.ت/ ع.م

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.