وقوع آتش سوزی در جنگل‌های دست کاشت آستارا / هشدار احتمال آتش سوزی در جنگل ها

یکشنبه, 24ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایسنا/گیلان  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از وقوع آتش سوزی در جنگل های دست کاشت روستای کشفی شهرستان آستارا خبر داد و از گردشگران و شهروندان خواست از برافروختن هرگونه آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

علیرضا قمی روز شنبه، ۲۳ تیرماه در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آتش سوزی در جنگل‌های دست کاشت روستای کشفی شهرستان آستارا، اظهار کرد: آتش سوزی ساعت ۱۲.۳۰ ظهر امروز در جنگل‌های دست کاشت منطقه کشفی شروع شد و ساعت اطفای کامل آتش سوزی ساعت ۱۴.۵۰ دقیقه بود و در این آتش سوزی به مساحت ۱۶۵۰ مترمربع، آسیب سطحی به تعداد ۱۳ اصله از درختان دست کاشت گونه کاج تدا وارد شد.

وی، ضمن هشدار به جنگل نشینان و گردشگران از آنان خواست از روشن کردن هر گونه آتش در حاشیه و یا داخل جنگل خودداری و در صورت افروختن آتش از خاموش شدن صد درصد بقایای آن اطمینان حاصل کنند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، افزود: مردم از روشن کردن آتش در داخل و مجاورت جنگل ها و مراتع با توجه به فصل تابستان و گرمای شدید خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی در مناطق جنگلی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

قمی، با اشاره به اینکه آتش‌سوزی به عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های شهرستان است، گفت: مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی، نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.