یک مقام شهرداری از رصد هوایی شهر تهران توسط دانشگاه وابسته به سپاه خبر داد

دوشنبه, 25ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از رصد هوایی حریم شهر تهران خبر داد و گفت این اقدام از سوی «دانشگاه امام حسین و سازمان هوایی وزارت دفاع» انجام می‌شود.
او افزود ۳۰۰ نفر این کار را انجام می‌دهند و «سعی داریم رصد با پهپاد در کل حریم انجام شود.»

رنجبریان در جریان جلسه روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از حریم شهر تهران به شکل هوایی رصد می‌شود و سعی داریم رصد با پهپاد در کل حریم انجام شود، گفت: «تنها ۳۰۰ نفر رصد حریم را انجام می‌دهند و حتما باید هوشمند باشد که به درستی در حال انجام است.»

او اضافه کرد که یک هزار و ۲۰۰ دوربین البسه از وزارت دفاع تهیه کردیم و مقرر شد با این ارگان دولتی قرارداد ببندیم و این دوربین‌ها را خریداری کنیم.

زهرا شمس‌احسان، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران هم در تذکر پیش از دستور خود در جلسه روز یکشنبه شورای شهر بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در پایش حریم تاکید کرد.

شمس‌احسان با اشاره به حریم چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتری تهران گفت: «حفاظت از حریم شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت شهربان و حریم‌بان به عنوان متولی پایش و رصد حریم شهر تهران باید تقویت شود.»

او با بیان اینکه با کمبود نیرو مواجه است و ممکن است عواملش در حین عملیات دچار سانحه شوند، بر لزوم ارتقای این شرکت در راستای افزایش نظارت بر حریم تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در اسفند ماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه در سطح شهر تهران با ۴۵۰ اکیپ خودرویی و دو هزار و ۴۰۰ نیرو، موضوع هوشمندسازی را دنبال کنیم، اعلام کرد که جلوگیری از تغییر در حریم برای ما مهم است و در این راستا از پهپادها و نقشه‌های هوایی استفاده می‌کنیم.

استقرار سامانه نظارت هوشمند در نقاط حساس و پرتخلف، یکی از اقداماتی است که اکنون، شمس‌احسان به آن اشاره کرد و گفت پیشنهاد می‌شود پهپادهای سنجش از دور در محدوده حریم برای شناسایی به هنگام تخلفات مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، در بخش دیگری از صحبت‌هایش سامانه ثبت هوشمند تخلفات از طریق اتصال به اپلیکیشن شهروندان و پردازش تصاویر ماهواره‌ای برای رصد وضعیت حریم را لازم و ضروری دانست.

او افزود: «گسترش همکاری‌ها با مقامات قضایی و انتظامی و همچنین افزایش تعداد نیروهای شهربان و ایضا افزایش اعتبار و بودجه ویژه برای خرید تجهیزات پایش حریم لازم و ضروری است.»

در بخش دیگری از جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و از سوی اعضای شورا تایید شد.

ایران اینترنشنال 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.