رهایی یک زندانی از اعدام در گنبدکاووس 

دوشنبه, 25ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در گنبدکاووس که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. از سوی دیگر طی سال جاری بیست و دو زندانی در استان آذربایجان غربی از اعدام نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، یک زندانی در گنبدکاووس از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان در این خصوص اظهار کرد: محکوم به اعدام مرد ۵۰ ساله‌ای است که سال ۱۴۰۰ در یک دعوای خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد.

حیدر آسیابی افزود: پس از رسیدگی به پرونده به درخواست اولیای دم، حکم اعدام برای این محکوم صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

آسیابی ادامه داد: اولیای دم این پرونده که مادر مقتول و دو فرزند وی بودند، پس از بارها پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران از حق قانونی خود گذشتند و رضایت دادند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این پنجمین محکوم به اعدام است که از ابتدای سال تاکنون با گذشت اولیای دم بخشیده شده است.

رهایی ۲۲ زندانی در استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رهایی بیست و دو زندانی محکوم به اعدام در این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گفته ناصر عتباتی: طی ده روز گذشته دوازده زندانی در شهرهای ارومیه، مهاباد، نقده و خوی از اعدام رهایی یافتند. با این ۱۲ سازش تعداد سازش‌های اعدام آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ به بیست و دو فقره رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.