حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ، اولین حلقه هوشمند از یک غول سخت‌افزاری

سه شنبه, 26ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

در رویداد آنپکد ۲۰۲۴، شرکت سامسونگ از جزئیات بیشتری درباره «حلقه گلکسی» خود پرده برداشت. این حلقه هوشمند اولین محصول از این دسته است که توسط یک شرکت بزرگ تولید سخت‌افزار عرضه می‌شود.

سامسونگ با این محصول، شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل را در ارائه یک دستگاه سلامتی و تناسب اندام که با دیگر محصولات سلامتی این شرکت هماهنگ است، پشت سر گذاشته است.

اگرچه مفهوم حلقه هوشمند کاملاً جدید نیست و شرکت «اورا» در این زمینه پیشرو بوده، اما سامسونگ با «حلقه گلکسی»، یک رقیب قدرتمند برای این شرکت شده است.

«حلقه گلکسی» با طراحی کوچک و بدون صفحه نمایش، رویکردی غیرفعال در ردیابی سلامت دارد.

سامسونگ آن را به عنوان یک دستگاه «نظارت بر سلامت ۲۴ ساعته» معرفی می‌کند که به لطف عمر باتری تا هفت روز، می‌تواند به طور مداوم اطلاعات سلامتی کاربر را ثبت کند. البته این عمر باتری قابل توجه، همچنان نیاز به شارژ مجدد را به طور کامل برطرف نمی‌کند و این موضوع به یکی از چالش‌های روزمره کاربران در دنیای گجت‌های هوشمند تبدیل شده است.

با افزایش تعداد دستگاه‌هایی که نیاز به شارژ روزانه یا هفتگی دارند، مدیریت شارژ باتری‌ها در میان مشغله‌های روزمره به یک دغدغه جدید برای کاربران تبدیل شده است.

این حلقه هوشمند در ابتدا بر روی ردیابی خواب تمرکز دارد و با استفاده از معیارهایی مانند حرکت، ضربان قلب و نرخ تنفس، یک «امتیاز خواب» ارائه می‌دهد. همچنین با اندازه‌گیری دمای پوست در هنگام خواب، چرخه خواب کاربر را نیز ردیابی می‌کند.

یکی از نکات جالب توجه «حلقه گلکسی»، عدم نیاز به اشتراک پولی برای استفاده از ویژگی‌های آن است. این در حالی است که شرکت «اورا» برای استفاده از خدمات خود، هزینه‌ای ماهانه ۶ دلار دریافت می‌کند.

سامسونگ با حلقه گلکسی نشان داده است که می‌تواند در زمینه محصولات پوشیدنی نوآوری کند و به رقیبی جدی برای شرکت‌هایی تبدیل شود که در این زمینه فعالیت دارند. با این حال، چالش مدیریت شارژ باتری همچنان به قوت خود باقی است و این موضوع می‌تواند بر تجربه کاربری این محصول تأثیرگذار باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.