دفتر اروپائی حزب ملت ایران: بیست ونهم خرداد سالروز خلع ید و روز کارگران ایران خجسته باد

پنجشنبه, 29ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

hezbe-mellat-iran

هم میهنان گرامی!
بدنبال حرکت بزرگ ملت قهرمان ایران به رهبری دکتر محمد مصدق پیشوای واقعی ملت ایران در کار سترگ ملی کردن نفت در سراسر کشور و پیروزی بزرگی که در این زمینه بدست آمده بود، عوامل اصلی استعمارگر بزرگ زمان به فرمان دولت انگلیس که منافع و نیز موقعیت سیاسی و اقتصادی خود را ازدست رفته میدیدند، کوشیدند با انجام هرگونه عملیات تخریبی از اجرای برنامه های دولت ایران جلوگیری کنند.

دکتر مصدق با درک هدف استعمارگران و بخاطر حفظ منابع ملی از دستبرد آنان، ناچار به اجرای برنامه خلع ید شد و در امر اجرای این برنامه کارگران شرافتمند ایرانی دوشادوش دیگر گروههای اجتماعی نقش تعیین کننده ای درتاراندن استعمارگران و کوتاه کردن دست آنان از منابع ملی ایفا کردند و در روز پرافتخار ۲۹ خرداد ۱۳۳۰، مبارزه بزرگ ملت ایران به خلع ید از شرکت غاصب نفت و کوتاه کردن دست استعمار انگلیس انجامید.

اگر چه در اجرای این امر بزرگ و خلع ید از دزدان دریائی، همه گروههای اجتماعی کوشش بسزائی داشتند ولی در این کوشش افتخار آمیز، درفش ملی و پر ارج ایران به دست توانای کارگران ایرانی بر فراز ساختمانها، دکل ها و چاه های نفتی به اهتزاز در آمد، زنده یاد داریوش فروهر رهبر حزب ملت ایران پیشنهاد کرد که این روز به نام “روزکارگران ایران” نامیده شود و این پیشنهاد از سوی دکتر مصدق نیز تایید شد و در بزرگداشت این روز چنین نوشت ” فرا رسیدن ۲۹ خرداد روز خلع ید از شرکت سابق نفت که کارگران رنجدیده معادن نفت در آن نقش به سزائی داشتند و افتخار جاوید برای همه کارگران ایرانی به وجود آورده اند را به عموم هموطنان عزیز بخصوص کارگرانی که در راه آزادی و استقلال ایران و تجدید پیروزیهای نهضت ملی کوشش میکنند تبریک عرض میکنم ”

هم میهنان، کارگران آزادیخواه:
شوربختانه در اثر ندانم کاریها و کژرفتاریهای دست اندرکاران – کارگران، این نیروی شرافتمند و مولد جامعه، امروز روزگارسختی را میگذرانند. امنیت شغلی ندارند، دستمزدشان که اغلب با ماهها تاخیر دریافت میکنند کفاف هزینه های سرسام آور زندگی را نمیدهد، بیمه های اجتماعی ناکار آمد هستند و بیشتر درآمد این سازمان به جیب رانت خواران و نورچشمی ها سرازیر میشود، سندیکا ها و اتحادیه ها و سازمانهای کارگری که مدافع منافع واقعی کارگران باشند یا وجود ندارند و یا کارآمد نیستند. فقر روزافزون، گرانی لحام گسیخته هزینه زندگی، بیکاری آشکار و پنهان، نبود و یا ناکافی بودن بهداشت و درمان، سرخوردگی جوانان و فرار مغزها روز بروز این نیروی ارزشمند را به تحلیل میبرد.

هم میهنان :
تجربه جوامع پیشرفته نشان میدهد که بدون عدالت اجتماعی نه استقلال دوام می آورد و نه آزادی. زمانی که کارهای حکومت آزادانه نقد و بررسی میشود، عدالت اجتماعی بعنوان نخستین خواست حیاتی مردم مطرح میشود وحکومت ملزم به رعایت آن میگردد. اینکه هویت ملی ایرانیان به عدالت خواهی این ملت در جریان تاریخ وابسنه است اتفاقی نیست. حریانهای سیاسی و حکومتهائیکه فاصله های عظیم طبقاتی را نادیده میگیرند و مردم را فقط برای فداکاری در راه اهداف خود میخواهند، جز به منافع حقیر خود نمی اندیشند.

گرمیهن متعلق به تمامی ملت است که جز این نیست و اگر تمامی فرزندان این آب وخاک به گونه ای برابر از همه امکانات میهن جهت شکوفائی استعداد های خود بهره گیرند و باندازه حقوقشان از دست آوردهای ملت سهم مطالبه کنند، که این نیز بایسته و شایسته است، پس چگونه وبراساس چه حقی در هر دوره گروهی جدید بر جان ملت می افتند و رمق از انسانها میستانند؟ در مکتب “ملت گرائی” عدالت احتماعی به عنوان پایه بنیادین جامعه مطرح میشود.

حزب ملت ایران این روز پرشکوه را که روز رهائی یکصدساله ملت ایران از یوغ بندگی استعمارگران است به عموم کارگران میهن مان شادباش میگوید. ما براین عقیده هستیم که دست یابی کارگران میهن مان به حقوق خود تنها و تنها با داشتن سندیکا ها و اتحادیه های واقعی کارگری ونه سازمانهای موازی شبه کارگری فرمایشی، امکان پذیر است.

ما بر این عقیده هستیم که اینک بهترین هنگام است که با همبستگی سراسری کارگران در راه تشکیل نهادهای واقعی صنفی همراه با طرح خواست های ملی بکوشند تا هرمقام و صاحب اختیار از را ه رسیده ای با استفاده از ترفندهای گوناگون و اغلب عوامفریبانه نتواند حقوق حقه شان را پایمال و آنچه را که بر مبنای هرگونه منطق عقلائی به آنان تعلق دارد، به کیسه سرمایه داران و یا افراد وابسته بخودشان سرازیر کند.

درود بر اردوی کارگران آزادیخواه ایرانی
همبستگی سراسری کارگران ایران تنها راه حصول آرمان آنان میباشد
آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی خواست ملت ایران است

دفتر ارو پائی حزب ملت ایران
بیست و نهم خردادماه یکهزار و سیصد و نود وسه خورشیدی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.