خطر اجرای حکم اعدام راضیه ابراهیمی در زندان سپیدار اهواز

جمعه, 30ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

مسئولان زندان سپیدار اهواز در صدد اجرای حکم اعدام راضیه ابراهیمی، زنی را که در ۱۷ سالگی همسرش را به قتل رسانده بود، هستند.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، مسئولان زندان پیشتر جهت اجرای حکم اعدام راضیه اقدام کردند اما وقتی راضیه آنان را مطلع کرد که در زمان ارتکاب قتل شوهرش٬ وی ۱۷ ساله بوده است مسئولین وی را به سلولش بازگرداندند.

در همین خصوص یک منبع مطلع به دیده بان حقوق بشر گفت که وکیل راضیه با استناد به تغییرات اخیر در قانون مجازات و با توجه به این که راضیه در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال و ناآگاه از تبعات عملش بوده است از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرد اما دادگاه آن را نپذیرفت.

حسن آقاخانی وکیل راضیه ابراهیمی همچنین در گفتگو با رسانه ها، با اعلام اینکه شعبات مختلف دادگاه تجدید نظر در به کارگیری ماده ۹۱ وحدت رویه ندارند، ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضائی اعدام موکلش را حداقل تا زمانی که کلیه شعب این دادگاه به وحدت رویه در اعمال این ماده برسند، معوق سازد.

سازمان دیده­بان حقوق بشر نیز امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که دستگاه قضائی ایران باید حکم اعدام زنی را که در ۱۷ سالگی همسرش را به قتل رسانده بود متوقف کند.

گفتنی است راضیه ابراهیمی، در سن ۱۷ سالگی اتهام قتل همسرش را با شلیک گلوله در حالیکه او در خواب به سر می‌برده پذیرفت. وی در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرده و اکنون مادر یک کودک ۶ ساله است.

او در حالی در خطر قریب الوقوع اعدام است که قانون بین الملل اعدام مجرمین کودک (افرادی که در زمان ارتکاب جرمی که به آن متهمند زیر ۱۸ سال داشته اند) را شدیدا منع می‌کند.

جواستورک معاون بخش خاور میانه دیده­بان حقوق بشر گفت: “هر زمان یک قاضی ایرانی برای یک مجرم کودک همچون ابراهیمی حکم اعدام صادر می‌کند، باید به یاد داشته باشد که آشکارا به نقض وظیفه و مسئولیت حقوقی خود جهت برقراری قانونی و منصفانه عدالت پرداخته است.” وی در ادامه اظهار داشت: “مقامات قضائی ایران باید حکم اعدام این عروس کودک و مدعی تحت کتک و تحقیر را لغو کنند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. پروین ملکی ورنامخواستی

    ب نظرمن عفوشود

  2. اینکه این نوجوان از شدت ناراحتی های زندگی مشترک تصمیم به این کار گرفته نشان دهنده ی این بوده که عقلش به این نرسیده که راههای دیگری باشد قهر طلاق جدایی خودکشی و خودش را با کشتن شوهر خلاص کند لذا من خواهان عفو این دختر ب خاطر خودش بلکه به خاطر دختری ک لا اقل بدون مادر بزرگ و مادر و پدر خودش نشود باتشکر