پیشروی تانک‌های اسرائیل در رفح همزمان با بمباران مرکز غزه

جمعه, 29ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

همزمان با تشدید عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه، گزارش‌ها حاکی از بمباران اردوگاه‌‌های تاریخی آوارگان فلسطینی در مرکز این باریکه است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه از بمباران دو اردوگاه تاریخی البریج و نصیرات در مرکز نوار غزه و نواحی مختلفی از شمال این باریکه توسط ارتش اسرائیل خبر داد و گفت که براثر این حملات ۲۱ نفر کشته شده‌اند.

مقامات محلی همچنین از پیشروی تانک‌های اسرائیلی در جنوب رفح خبر داده‌اند. .

ارتش اسرائیل نیز در این روز با انتشار خبر کشته شدن دو فرمانده ارشد جهاد اسلامی در حملات هوایی در غزه، اعلام کرد که یکی از این دو فرمانده در حمله ۱۵ مهرماه گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل شرکت داشته است.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی شده است.

ارتش اسرائیل همچنین از کشف چندین تونل در رفح خبر داد و گفت که در حملات تانک‌های اسرائیلی چندین مرد مسلح کشته شده‌اند.

در واکنش به این حملات، گروه جهاد اسلامی روز پنجشنبه اعلام کرد که به دو منطقه جنوب اسرائیل موشک شلیک کرده و شاخه نظامی گروه افراطی حماس نیز از پرتاب بمب‌های خمپاره‌ای به سمت نیروهای اسرائیلی در رفح خبر داده است .

از سویی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که قرار است هفته آینده در کنگره آمریکا سخنرانی کند، در یک بازدید غیرمنتظره از سربازان این کشور در منطقه رفح گفت: «فشار نظامی همراه با تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن ۱۲۰ گروگانی که هنوز در غزه هستند، نتیجه داده‌ است.»

بر اساس بیانیه دفتر آقای نتانیاهو او تاکید کرده‌ است که این فشار مضاعف توافق را به تعویق نمی‌اندازد، بلکه در حال پیشبرد آن است.

مقامات وزارت بهداشت نوار غزه که تجت کنترل حماس است می‌گویند که از آغاز جنگ کنونی حداقل ۳۸ هزار و ۸۴۸ فلسطینی در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل کشته شده‌اند.

اسرائیل نیز می‌گوید ۳۲۶ سرباز این کشور در غزه کشته شده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ پ.و/س.ن

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.