اسرائیل تانک‌های خود را به خان یونس بازگرداند؛ کشته شدن «دست‌کم ۷۰ فلسطینی»

سه شنبه, 2ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

تانک‌های اسرائیلی به دنبال فرمان خروج غیرنظامیان از برخی مناطق خان یونس وارد این شهر شدند، رخدادی که با بمباران خان یونس همراه بود و به گفته مقامات درمانی غزه، به کشته شدن دست‌کم ۷۰ فلسطینی انجامید.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات وزارت بهداشت و درمان غزه که تحت کنترل گروه افراطی حماس است، می‌نویسد که این ۷۰ فلسطینی روز دوشنبه بر اثر شلیک تانک‌های اسرائیلی به شهرک بنی سهیلا و دیگر شهرک‌های واقع در شرق خان یونس کشته شدند.

ساکنان این منطقه پرجمعیت در جنوب غزه می‌گویند که تانک‌های اسرائیلی بیش از دو کیلومتر در بنی سهیلا پیشروی کردند و ساکنان آنجا را مجبور ساختند تا زیر آتش بگریزند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که ده‌ها زن و کودک در میان کشته‌شدگان هستند و دست‌کم ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. این وزارتخانه آمار تفلات شبه‌نظامیان و غیرنظامیان را از هم تفکیک نمی‌کند.

ارتش اسرائیل گفته که صدور فرمان تخلیه غیرنظامیان از شرق خان یونس به دلیل دریافت اطلاعاتی بوده که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان فلسطینی از آن مناطق به نیروهای اسرائیلی راکت شلیک می‌کردند و حماس نیز تلاش می‌کرده که در آنجا خود را سازماندهی دوباره کند.

اطلاعیه ارتش اسرائیل می‌گوید که نیروهای این کشور طی روز ذوشنبه ۳۰ پایگاه مورد استفاده «تروریست‌ها» در خان یونس را مورد هدف قرار دادند، از جمله منطقه‌ای که صبح دوشنبه از آنجا راکت‌هایی به سمت نوریم، واقع در جنوب اسرائیل شلیک شده بود.

طبق آمار مقامات فلسطینی، حدود ۴۰۰ هزار نفر در مناطقی که روز دوشنبه مورد هدف واقع شدند، زندگی می‌کنند و اسرائیل به آنها مهلتی نداد تا قبل از شروع حملات، منطقه را ترک کنند. برخی از خانواده‌ها با گاری و برخی دیگر نیز پای پیاده منطقه را ترک کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که دو کلینیک تحت نظارت آن واقع در شرق خان یونس به دلیل حملات جدید تعطیل شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، جنگ در این باریکه که از ۱۵ مهر پارسال با حمله گروه افراطی حماس آغاز شد، بیش از ۳۸ هزار و ۹۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

حمله حماس به جنوب اسرائیل منجر به کشته شدن حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی شد که بیشتر آن‌ها غیر نظامی بودند.

حدود ۲۵۰ نفر نیز به گروگان گرفته شدند که به گفته مقامات اسرائیلی حدود ۱۲۰ نفر از آن‌ها همچنان در بازداشت هستند و احتمال می‌رود حدود یک سوم آن‌ها کشته شده باشند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.