یک زندانی در زندان تبریز اعدام شد/ رهایی یک زندانی از چوبه دار

سه شنبه, 2ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک محکوم به اعدام در شهرستان رودبار جنوب با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. از سوی دیگر، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان تبریز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، یک زندانی در رودبار جنوب از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب در این خصوص گفت: این زندانی سال گذشته به دلیل اختلافات خانوادگی مرتکب قتل شده بود. وی پس از اعتراف به جرم خود توسط دستگاه قضایی به اعدام محکوم شد.

محمد فرجام طاهری افزود: در نهایت با رایزنی امام جمعه، مسئولین قضائی، سران طوایف و هیأت‌های صلح، خانواده مقتول رضایت دادند و این زندانی از چوبه دار نجات یافت.

یک زندانی در زندان تبریز اعدام شد

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان تبریز اعدام شد.

هویت وی، امین موسوی‌ بخشایش، ۲۸ ساله و پدر یک فرزند خردسال، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی چهار سال پیش به اتهام قتل عمد در طی یک نزاع بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.