وخامت حال دو زندانی سیاسی پس از هشت روز اعتصاب غذا در زندان لاکان رشت

دوشنبه, 8ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

وضعیت جسمی و سلامت حافظ فروحی و منوچهر فلاح، دو زندانی سیاسی، در هشتمین روز از اعتصاب غذا در زندان لاکان رشت «وخیم» است.

منابع مطلع روز دوشنبه هشتم مردادماه به رادیو فردا گفتند که این دو زندانی سیاسی که از روز یکم مرداد در اعتصاب غذا هستند، دیروز به دلیل «افت قند» و «بی‌حالی» به بهداری زندان منتقل شده‌اند.

بر همین اساس این دو زندانی، هوشیاری خود را از دست داده و به دلیل عوارض اعتصاب غذا همیشه در خواب هستند.

با این وجود، به دلیل «فشار وزارت اطلاعات» مسئولان زندان از قبول خواسته‌های این دو زندانی سیاسی سر باز می‌زنند.

منوچهر فلاح و حافظ فروحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، از روز یکم مردادماه امسال در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیتشان دست به اعتصاب غذا زدند.

آقای فلاح و آقای فروحی با بیان اینکه «اسیر بند بی‌قانونی و بی‌عدالتی» هستند، در بیانیه‌ای اعلام کردند با وجود آنکه اعتصاب غذا «ضربه‌ای دیگر به سلامتی» آن‌ها است، اما برای انعکاس صدایشان راه دیگری برایشان باقی نمانده است.

منابع آگاه به رادیو فردا گفته‌اند با احتساب دوران بازداشت موقت و انفرادی هم‌اکنون دوران محکومیت منوچهر فلاح به پایان رسیده است.

با این وجود آقای فلاح «همچنان در زندان و بازداشت به سر می‌برد و اکنون در زندان پرونده‌ای دیگری برای او گشوده شده که زمان دادگاه و محاکمهٔ آن مشخص نیست».

آقای فلاح که از تیرماه سال گذشته بازداشت شد، در آذر همان سال به اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به بیست و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حافظ فروحی نیز باوجود «مشخص شدن دوران محکومیت، گذشت دو سال از بازداشت و وعدهٔ زیاد مسئولان زندان همچنان از مرخصی محروم است».

دادگاه انقلاب رشت نیز پیش از این آقای فروحی را که از دی ماه ۱۴۰۱ در بازداشت است، به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به سال حبس محکوم کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.