دو تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران شرکت قند خاورمیانه

سه شنبه, 9ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه نهم مردادماه، جمعی از کشاورزان در اصفهان و شماری از کارگران شرکت فولاد شادگان خوزستان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین کارگران شرکت قند خاورمیانه در شهرستان شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان کماکان در اعتصاب بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقق بشر در ایران، شماری از کشاورزان در میدان خوراسگان اصفهان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کشاورزان با پارک کردن تراکتورها و برپایی چادر در میدان مزبور، خواستار بازگشایی آب رودخانه زاینده رود و پاسخگویی مسئولین در قبال مشکلات موجود خود هستند.

تجمع اعتراضی کارگران فولاد شادگان

به گزارش ایرنا، امروز سه شنبه نهم مردادماه، شماری از کارگران فولاد شادگان در اعتراض به اخراج خود و همکارانشان، مقابل درب این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران خواستار بازگشت به کار و رسیدگی به مشکلات خود هستند.

در این گزارش آمده است: مدیرعامل فولاد شادگان در مصاحبه با صدا و سیما اظهار داشت که تعداد ۱۱۰۰ کارگر پیمانکاری در پروژه فولاد‌سازی مشغول بودند که به‌دلیل اتمام این پروژه تعداد ۷۰۰ نفر پایان کارخورده و مابقی هم به مرور پایان کار آنها صادر می‌شود. این در حالیست که اول مرداد، «خنفری» نماینده شادگان در مجلس ضمن اعتراض به اخراج تعداد زیادی از کارگران گفت: شرکت فولاد شادگان حق اخراج حتی یک کارگر را ندارد.

 

اعتصاب کارگران شرکت قند خاورمیانه در شوش

به گزارش ایلنا، کارگران شرکت قند خاورمیانه در شهرستان شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان کماکان در اعتصاب هستند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در چهارمین روز اعتصاب خود بسر میبرند.

در این گزارش آمده است، اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و موضوع بازگشت به کار حدود ۲۰ نفر از کارگران اخراجی این شرکت صورت گرفته است.

به گفته کارگران این شرکت، کارگران قراردادی و شرکتی شاغل در شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه به دلیل‌ عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و سایر مزایای شغلی کمترین حقوق را به نسبت سایر کارگران دریافت می‌کنند.

کارگران شرکت قند خاورمیانه طی چند روز گذشته از انجام فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.