افزایش قیمت نفت با کشته شدن «رهبر حماس» و افزایش تنش‌های خاورمیانه

چهارشنبه, 10ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

قیمت آتی نفت پس از کشته شدن رهبر حماس، اسماعیل هنیه در ایران که تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش داد، بیش از ۱ دلار در هر بشکه از پایین‌ترین سطح ۷ هفته‌ای خود در روز چهارشنبه بازیابی شد، اما قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف چین تحت فشار باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت آتی نفت «برنت» با ۱/۳۹ دلار، یا ۱/۸٪، افزایش به ۸۰/۰۲ دلار در هر بشکه تا ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران، رسید.

نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت آمریکا» با ۱/۳۸ دلار، یا ۱/۹٪، افزایش به ۷۶/۱۱ دلار در هر بشکه رسید. هم نفت برنت و هم «دبلیو تی آی» در روز سه‌شنبه حدود ۱/۴٪ کاهش یافتند و به پایین‌ترین سطح خود در هفت هفته اخیر رسیدند.

تنش‌ها در خاورمیانه با خبر کشته شدن رهبر حماس، اسماعیل هنیه در ساعات اولیه صبح چهارشنبه در ایران که توسط این گروه شبه‌نظامی فلسطینی تایید شد، افزایش یافت.

این حادثه یک روز پس از اعلام دولت اسرائیل مبنی بر کشته شدن ارشدترین فرمانده حزب‌الله در یک حمله هوایی به بیروت در روز سه‌شنبه، در تلافی حمله موشکی فرامرزی به اسرائیل در روز شنبه، رخ داد.

این حمله با وجود تلاش‌های دیپلماتیک مقامات آمریکایی و سازمان ملل برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها که می‌تواند خاورمیانه را بیشتر شعله‌ور کند، صورت گرفت.

به طور جداگانه، ایالات متحده نیز در آخرین درگیری‌های منطقه یک حمله در عراق انجام داد.

یک تحلیلگر بازار شرکت آی جی درباره تاثیر تنش‌های منطقه ای بر بهای نفت گفت که «فکر می‌کنم با کنار هم گذاشتن همه این موارد قطعاً احتمال تشدید در خاورمیانه افزایش یافته است.»

صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.