شهاب‌الدین حائری شیرازی: ترور اسماعیل هنیه در تهران یک تیر و چند نشان

چهارشنبه, 10ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

شهاب الدین حائری شیرازی

ترور عالی ترین مسئول حماس در تهران بیش از آنکه صرفا انتقام اسرائیل از عملیات ۷ اکتبر باشد یک قدرت نمایی است که هیچ شخصیتی در ایران امنیت ندارد و حفظ جان آنها بیشتر تابع نخواستن اسرائیل است نه نتوانستن.

این عملیات در ذات خود بازدارنده است یعنی موجب محاسبه مسئولان ایرانی می‌شود که با چنین دشمنی با چنان اشراف اطلاعاتی تا چه میزان امکان درگیری دارند.

از طرف دیگر اسرائیل توانست قدرت امنیتی واطلاعاتی ایران را در دنیا به سخره بگیرد.

ترور هنیه در تهران نشان می‌دهد تقابل نظامی با اسرائیل و عملیات ۷ اکتبر از ابتدا اشتباه بود که تاکنون ۴۰ هزار کشته و مرگ رهبران مبارز فلسطینی را به دنبال داشته است.

وقتی شما صحنه مبارزه را از سیاست به جنگ فیزیکی می‌کشانید بایست ببینید چقدر قدرت مانور در این صحنه را دارید.

فرض کنید گروه حماس بجای عملیات ۷ اکتبر یک اعتصاب غذای چند هزار نفره را در میدانی در غزه ترتیب داده بود در اعتراض به محاصره چندساله غزه توسط اسرائیل.

آیا آن عمل از منظر تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به نفع آرمان فلسطین بود یا هجومی که تهش این همه خسارت است.

در آن صورت مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان می‌رسید و احتمالا با شهیدشدن هر فلسطینی در اثر اعتصاب غذا، انواع تحریم‌های مردمی بر محصولات اسرائیلی تحمیل می‌شد و فضا برای عقب راندن اسرائیل از محاصره غره فراهم می گردید.

گمان بنده از ابتدا بازی خوردن فلسطینیان در نقشه اطلاعاتی پوتین بود که ۷ اکتبر روز تولد پوتین به اسراییل حمله کردند تا منفعت این حمله را پوتین در اوکراین بچیند.

راه مبارزه با اسرائیل با داشتن یکی از قدرتمندترین ابزار اطلاعاتی و نظامی، چه برای ایران چه برای فلسطینیان در زمین فرهنگ و سیاست و اقتصاد است نه جنگ فیزیکی.


تلگرام نویسنده

از: ایران امروز 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.