بیانیه جبهه ملی ایران- خارج از کشور : ترور اسماعیل هنیه در تهران مشخصه بی کفایتی نظام اسلامی در برقراری امنیت در کشور است 

جمعه, 12ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

جبهه ملی ایران هرگونه ترور، بمب گزاری از هرنوع و کشتن انسان ها در هر مقام و مکانی در جهان را تأیید نمی کند. ترور اسماعیل هنیه در حیاط خلوت آیت الله علی خامنه ای بیانگر آنست که رژیم قادر نبوده حتی در وضعیت امنیتی سطح بسیار بالا از میهمان رژیم اسلامی در تهران محافظت کند. اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس برای شرکت در برنامه نتفیظ و تحلیف رئیس جمهور جدید مسعود پزشکیان به تهران دعوت شده بود و میهمان مردم ایران بود. وی در این دیدار با بسیاری از سران کشور از جمله آیت الله علی خامنه ای نیز ملاقات داشته است.

ترور اسماعیل هنیه که یک روز بعد از ترور فرمانده نظامی حزب الله لبنان در جنوب بیروت رخ داد باعث موج اعتراضات در سطح جهانی شد و با دعوت نماینده دائمی ایران در سازمان ملل، در شورای امنیت ملی سازمان ملل نیز مورد بررسی قرار گرفت. برابر با گزارشی در نیوبورک تایمیز، پیرو ترور اسماعیل هنیه، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی دستور حمله به اسرائیل صادر و بمدت سه روز عزای عمومی در سطح کشور اعلام داشته است. ترور هنیه بیانگر رسوائی تحقیرآمیز نیروهای امنیت و اطلاعاتی رژیم است، و به ملت و کشور ایران ایران ارتباطی ندارد.

همانگونه که در بالا اشاره شد جبهه ملی ایران خارج از کشور، هرگونه ترور انسان را مورد تأیید قرار نمیدهد، از جمله اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی حماس، که مهمان ملت ایران بوده است. امّا مردم ایران بارها با شعار «نه غزه و نه لبنان» اعلام داشته نمی خواهند به جنگ اسرائیل و فلسطین ورود نمایند، و طالب حقوق شهروندی خود در ایران هستند که رژیم جنایتکار اسلامی از آنها سلب کرده است. این شعار به وضوح در جنبش مهسا «زن-زندگی-آزادی» در سال ۱۴۰۱به نمایش گزارده شد و تا عبور از نظام جنایتکار اسلامی در ایران ادامه خواهد داشت.

نظام اسلامی با ورود بی مورد به جنگ اسرائیل با فلسطین، اگر چه غیرمستقیم، مردم و کشور ایران را با بحران جنگ با اسرائیل و بالطبع با جهان آزاد و دمکراتیک غرب روبرو کرده است. اسرائیل در دوران جنگ در غزه به دلیل حمایت های مالی، انسانی و تسلیحاتی نظام به نیابتی های خود که با عنوان «جبهه مقاومت» در خاورمیانه عملیات علیه اسرائیل انجام میدهند، سرداران سپاهی رژیم را در فرصت های مختلف به قتل رسانده که، هرچه بیشتر باعث رسوایی رژیم در خاورمیانه است.

جبهه ملی ایران خارج از کشور اعلام میدهد ترور رهبر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه در تهران، تنها بیانگر ضعف و بی کفایتی نیروهای اطلاعاتی-امنیتی نظام اسلامی است. از سوئی تاکنون مشخص نیست که ترور اسماعیل هنیه توسط کدام گروه تروریستی انجام شده است. ارتباط دادن این ترور، که نتیجه بی کفایتی سازمان های اطلاعاتی و امنیتی رژیم است، به اسرائیل نباید بدون هرگونه سند معتبری ایران را با اسرائیل وارد مجادله نماید. و هرگونه اقدامی که، کشور و مردم ایران در جنگی نا خواسته در خاورمیانه وارد شود را بسختی محکوم میکند.

جبهه ملی ایران خارج از کشور

۲ اوت ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ مرداد ۱۴۰۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.