تمدید قرار بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی، با وجود وخامت حال او

دوشنبه, 15ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

نهادهای امنیتی و قضائی ناهید بهروزی را به «ترویج اعتقادات دینی» متهم کرده‌اند

رادیوفردا مطلع شده که قرار بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی، با وجود وخامت حال او تا ده روز دیگر تمدید شده است.

منابع آگاه روز دوشنبه ۱۵ مردادماه به رادیوفردا گفتند خانم بهروزی «مدت طولانی است که از بیماری آسم، آرتروز و چربی خون رنج می‌برد و با گذشت یک هفته از زمان بازداشت وضعیت سلامتی او نگران‌کننده است».

این در حالی است که با وجود اجازهٔ بازپرس پرونده مبنی بر دسترسی این شهروند بهائی به داروهای مورد نیاز، «نهادهای امنیتی از دسترسی او به داروهایش اجتناب کرده‌اند و این مسئله باعث وخامت بیشتر حال ناهید بهروزی شده است».

به گفتهٔ این منابع، خانم بهروزی در طول این مدت حتی از دسترسی به امکانات بهداشتی چون «لباس جدید و لوازم شست‌وشو مانند شامپو محروم بوده است».

رادیوفردا روز هشتم مرداد از بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی در شهرک بنفشه کرج خبر داد.

خانم بهروزی به «ترویج اعتقادات دینی» محکوم شده، در حالی که این اتهام «از ابتدا و از طرف مسئولان قضائی در حکم بازداشت خانم بهروزی درج نشده بود و مأموران امنیتی در زمان بازداشت آن‌ را ثبت کرده‌اند».

فشار بر پیروان آئین بهائی در ماه گذشته نیز ادامه داشته است؛ نیروهای امنیتی در این ماه یک شهروند بهائی را در شهر ماکو در استان آذربایجان غربی بازداشت کردند و دادگاه دو شهروند بهائی دیگر نیز در بابل برگزار شد.

رادیوفردا در گزارش‌های قبلی خود به محرومیت‌های جدید بهائیان از جمله محدودیت‌ در خاکسپاری در آرامستان بهائیان در تهران، پلمب مغازه‌های این شهروندان و اخراج از مشاغل اشاره کرده و نوشته بود که با شروع اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» دور جدیدی از سرکوب شهروندان بهایی در ایران آغاز شده است.

جمهوری اسلامی آیین بهائی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقامات قضایی بارها بهائیان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و احکام اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب‌ و کار علیه آن‌ها صادر کرده‌‌اند.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.