چرا مقام های امنیتی به ارتفاعات توچال در روز ترور هنیه مشکوک بودند

سه شنبه, 16ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

haniehtochal.jpgروایت یک شاهد عینی از گرفتاری عابران و ساکنان توچال در روز ترور اسماعیل هنیه

گزارش میدانی سایت رویداد۲۴ از وضعیت منطقه توچال در روز کشته شدن اسماعیل هنیه نشان می‌دهد که مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی به ارتفاعات توچال در شمال تهران مشکوک بوده‌اند و پس از حادثه تمام این منطقه را تحت بازرسی امنیتی قرار داده‌اند.

ایندیپندنت فارسی – بر مبنای این گزارش، هدف قرار گرفتن محل استقرار اسماعیل هنیه از ارتفاعات توچال از همان ساعت‌های اولیه برای نیروهای امنیتی «بسیار جدی» بود تا آنجا که تمام مسیرهای منتهی به این منطقه را مسدود کردند و آن را تحت حفاظت امنیتی قرار دادند.

یکی از صاحبان کسب و کار در توچال به این رسانه گفت که ساعت پنج بامداد روز چهارشنبه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه با تماس یکی از کارکنانش در توچال از خواب بیدار شد؛ زیرا ماموران امنیتی وارد مغازه‌اش شده بودند و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را می‌خواستند.

این شهروند در همان ساعت صبح به سمت مغازه‌اش حرکت کرد اما نتوانست وارد منطقه توچال شود چون عبور و مرور افراد ممنوع شده بود.

این گزارش می‌افزاید همه افراد حاضر در کوه اعم از پرسنل کسب‌و‌کار‌های مستقر در ایستگاه اول و دوم یا کوهنوردانی که صبح زود به توچال رفته بودند، تا ساعت ۱ بعد از ظهر روز چهارشنبه در همان جا تحت‌الحفظ نگه داشته شدند و مورد پرس و جو قرار گرفتند.


همچنین ماموران امنیتی همه فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته حراست و کسب‌و‌کار‌های مستقر در ایستگاه‌های توچال را ضبط کردند.

سپاه پاسداران در سومین بیانیه خود اعلام کرد اسماعیل هنیه یا با شلیک مستقیم یا با شلیک از یک ریزپرنده برخاسته از توچال در اقامتگاه خود کشته شد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.