نیروی جدید نیابتی سپاه در منطقه، با نام قاسم سلیمانی

سه شنبه, 16ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

niyabati.jpgمنابع امنیتی به العین الاخباریه اطلاع دادند که ایران در حال ایجاد یک نیروی منطقه‌ای جدید و متحد نظامی به نام «نیروهای قاسم سلیمانی» است.

این نیرو که ساختاری مشابه سپاه پاسداران ایران دارد، شامل گروه‌های نیابتی ایران در یمن، لبنان، عراق و سوریه است.

به گزارش العین فارسی، در مرحله اول، این نیرو شامل ۱۰ هزار نفر خواهد بود که ۲۰ درصد آن را حوثی‌ها تشکیل می‌دهند. حزب‌الله لبنان نقش مستقیمی در سطوح مدیریتی و سازمانی این نیروی جدید ایفا می‌کند.

منابع امنیتی یمنی به العین نیوز گفتند که حوثی‌ها اخیراً ۱۳۰۰ نفر از افراطی‌ترین جنگجویان خود را به ایران منتقل کرده‌اند. این افراد بخشی از ۲۰۰۰ جنگجوی حوثی هستند که قرار است در این نیروی جدید شرکت کنند.

این جنگجویان از طریق دریا و هوا از یمن خارج شده‌اند. برخی از طریق قایق‌های ماهیگیری به سومالی و سودان قاچاق شده و سپس به ایران منتقل شده‌اند. گروهی دیگر با پروازهای هوایی یمن و با استفاده از گذرنامه‌های صادر شده از مناطق تحت کنترل دولت، به ویژه استان المهره، سفر کرده‌اند.

یک واحد امنیتی ویژه متشکل از نیروهای ایرانی و حزب‌الله، مسئول هماهنگی انتقال این گروه‌های بزرگ حوثی است. مقصد نهایی این نیروها عراق و ایران است.

این نیروی جدید به عنوان بازوی نظامی مرکزی «محور مقاومت» به رهبری ایران عمل خواهد کرد تا از حضور و نفوذ ایران در منطقه محافظت کند.

هفته گذشته، یک فرمانده حوثی به نام حسین عبدالله مستور الشعبل در حملات هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق کشته شد. برخی منابع احتمال می‌دهند که او در این نیروی جدید مشارکت داشته است، در حالی که منابع دیگر می‌گویند او مسئول آموزش گروه‌های حوثی در عراق بوده است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.