متحدان غربی تل‌آویو توجیه گرسنه نگه‌داشتن ساکنان غزه از سوی وزیر دارایی اسرائیل را محکوم کردند

پنجشنبه, 18ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای – اتحادیه اروپا و برخی دیگر از متحدان غربی اسرائیل، اظهارات وزیر دارایی راست افراطی این کشور مبنی بر اینکه تا زمان بازگشت گروگانهای اسراییلی به خانه، گرسنه نگه داشتن بیش از ٢ میلیون فلسطینی ساکن غزه می‌تواند “عادلانه و اخلاقی” باشد را محکوم کردند.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، در کنست، پارلمان این کشور، در بیت المقدس. 10 ژوئیه 2023
بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، در کنست، پارلمان این کشور، در بیت المقدس. ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳ AP – Maya Alleruzzo
اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه ۷ اوت، اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل را محکوم و خاطرنشان کرد که “گرسنگی دادن عمدی غیرنظامیان، جنایت جنگی است.” جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان اسموتریچ را “فراتر از شرم‌آور” خوانده و گفت که چنین سخنانی “بار دیگر نشاندهنده تحقیر قوانین بین‌المللی و اصول اولیه بشریت” از سوی وزیر دارایی اسرائیل است.

دیوید لامی، وزیر خارجه جدید بریتانیا نیز ضمن اشاره به اینکه “هیچ توجیهی برای اظهارات اسموتریچ وجود ندارد” در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “ما از دولت اسرائیل انتظار داریم واکنش نشان داده و این سخنان را محکوم کند”.

استفن سیبرت، سفیر آلمان در تل‌آویو، اظهارات وزیر دارایی اسرائیل را “غیر قابل قبول و وحشتناک” خوانده و گفت: “اینکه از غیرنظامیان در جنگ محافظت کنیم و به آنها دسترسی به آب و غذا بدهیم یک اصل حقوق بین‌الملل و بشریت است”.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، روز دوشنبه در کنفرانسی که در حمایت از شهرکهای یهودی نشین برگزار شد گفت: “مدیریت جنگ در واقعیت جهانی امروز امکان پذیر نیست. هیچ کس به ما اجازه نمی‌دهد ٢میلیون نفر را از گرسنگی بکشیم. حتی اگر تا زمانی که گروگانها را آزاد کنند این امر عادلانه و اخلاقی باشد.”

وزیر دارایی اسرائیل که شریک کلیدی ائتلاف حکومتی بنیامین نتانیاهو است، از اشغال مجدد غزه، بازسازی شهرکهای یهودی نشین که در سال ٢٠٠۵ برچیده شدند، و آنچه او به عنوان مهاجرت داوطلبانه تعداد زیادی از فلسطینی ها به خارج از این سرزمین توصیف کرده است، حمایت می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.