درگیری و تجمع در اعتراض به وضعیت بورس

جمعه, 19ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
 
درگیری و تجمع در اعتراض به وضعیت بورس

 صبح امروز در جریان بازدید حسین عبده تبریزی، یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور از نمایشگاه بانک و بیمه و بورس تهران، تعدادی از سهامداران حاضر در نمایشگاه، نسبت به حمایت وی از ابقای مجید عشقی، رییس سازمان بورس، واکنش تند نشان دادند که منجر به درگیری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز در حالی که عشقی حاضر نیست از ریاست سازمان بورس کنار رود، عبده تبریزی نیز از ابقای وی حمایت کرده و همین باعث خشم سهامداران شده است.

در طول مدت ریاست عشقی بر سازمان بورس، بازار سهام، ریزش‌های متعدد و سنگینی را تجربه کرده و موجب قفل‌شدن سرمایه مردم شده که به گفته کارشناسان، غالبا به سوءمدیریت عشقی و عدم تدبیر به موقع وی برای حمایت از سهامداران بازمی‌گردد.

بازار سهام طی دو روز چهارشنبه دهم و شنبه سیزدهم مرداد ماه شاهد ریزش ۱۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس و خروج سنگین پول حقیقی بود. به نحوی که طی این دو روز، دو هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان از بازار سهام ایران خارج شد.

سازمان بورس اما با تعلل دو روزه، از روز یکشنبه دامنه نوسان را به یک درصد محدود کرد. این رویکرد سازمان بورس در قبال بازار سرمایه که پیش‌بینی می‌شد بر اثر نگرانی از افزایش تنش میان ایران و اسرائیل، ریزشی باشد، انتقادات زیادی را نسبت به این سازمان و شخص مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، برانگیخت. به‌ویژه اینکه بازار سرمایه طی دوره ریاست او، تحول ویژه‌ای پیدا نکرده و در یک خط ممتد حرکت کرده است.

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.