اتهام بغی؛ حکم اعدام شش زندانی در دیوان عالی کشور تایید شد

جمعه, 19ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام مالک علی فدایی نسب، فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج و تاج محمد خرمالی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید شد. اوایل مرداد سال گذشته شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد، پس از محاکمه مجدد، هر یک از این زندانیان را در یک پرونده مشترک از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام مالک علی فدایی نسب، فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج و تاج محمد خرمالی در دیوان عالی کشور تایید شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت که حکم اعدام این زندانیان توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید شده است.

در سال ۱۳۹۸، شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی محمود داوود آبادی، آقایان مالک علی فدایی نسب، فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج و تاج محمد خرمالی را از بابت اتهامات “بغی از طریق عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران” به اعدام محکوم کرد.

نهایتا احکام اعدام این شش زندانی توسط شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی نقض و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد. اوایل مرداد سال ۱۴۰۲، شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی احمدیان سلامی پس از محاکمه مجدد، احکام اعدام این زندانیان را صادر کرد.

پس از صدور احکام اعدام، پرونده آنها جهت بررسی مجدد به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ارجاع شده بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانیان پیشتر به هرانا اطلاع داده بود که “این پرونده با ایرادات اساسی مواجه است و در آن ادله کافی جهت محکوم کردن این شهروندان به اتهامات انتسابی وجود ندارد. استفاده از اسپری فلفل در مقعد یکی از این زندانیان، از نمونه شکنجه های اعمال شده بر این آنها به شمار می آید. شکنجه هایی که آثار آن پس از سالها همچنان بر جسم آنان باقی مانده است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.