پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی برگزار شد

یکشنبه, 21ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پس از نقض حکم اعدام توماج صالحی در دیوان‌ عالی کشور، امروز یکشنبه، جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده این خواننده رپ اعتراضی محبوس در زندان دستگرد اصفهان، در شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده توماج صالحی، برگزار شد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای صالحی در این خصوص اعلام کرد: “پس از نقض رای صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان در دیوان عالی، امروز یکشنبه ٢١ مرداد جلسه رسیدگی به پرونده اعتراضات ١۴٠١ آقای توماج صالحی در شعبه ۵ دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم‌عرض برگزار شد. پس از انجام دفاعیات توسط ایشان و وکلا، ختم رسیدگی اعلام شد و منتظر صدور رای هستیم.”

در تاریخ سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۲، جلسه دادرسی به اتهامات آقای صالحی با حضور وکلای مدافع او از جمله امیر رئیسیان، در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد. در این جلسه دو اتهام جدید به پرونده وی اضافه شد و وکلا دفاعیات خود را ارائه دادند.

توماج صالحی، اوایل اردیبهشت ماه امسال، توسط مرجع قضایی مذکور به اعدام محکوم شد، اما این حکم پس از فرجام خواهی در اوایل تیرماه توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

صالحی در تیرماه سال گذشته توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از تهیه آثار موسیقی و خوانندگی، و دو سال حضور در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شده بود. با نقض این حکم در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، وی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با وثیقه آزاد شد.

اواخر سال گذشته، شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو اصفهان، او را از اتهامات نشر اکاذیب و تشویق به خشونت تبرئه کرد. اما در دی ماه، در بخش دیگری از پرونده، توسط دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره‌های مدیریت رفتار محکوم شد. این حکم در اواخر بهمن ماه توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان تایید شد.

توماج صالحی در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ در بابل بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، اعلام کرد که صالحی پس از آزادی به اتهامات جدیدی مواجه شده و قرار بازداشت موقت برای او صادر شده است.

وی در اوایل آبان ۱۴۰۱ نیز در رابطه با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری‌های رسمی ادعا کردند که وی قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غربی را داشته که این ادعا توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی اهل شاهین شهر اصفهان، پیشتر در سال ۱۴۰۰ به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.