کامران ایازی به زندان رجایی شهر تبعید شد

پنجشنبه, 5ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

kamran ayazi

کامران ایازی زندانی عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر کامران ایازی صبح روز جاری سه‌شنبه ۳ تیر ماه، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

دکتر ایازی در ۳ بهمن ماه سال ۸۹ از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر شیراز در مطب محل کار خود بازداشت و پس از ۸ روز به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و طی دوران ۳ ماه تحمل سلول انفرادی به منظور کسب اعترافات و نیز مصاحبه تلویزیونی مورد ضرب وشتم و شکنجه روحی قرار گرفت.

کامران ایازی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات اجتماع و تبانی و توهین به مقدسات به ۹ سال حبس تعزیری، ۱۶۰ ضربه شلاق و ۴۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود که پس از آن پرونده ایشان به منظور رسیدگی در مورد اتهامات سب النبی و ارتداد به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده است.

بازداشت وی در سال ۸۹ بدلیل عضویت در یک انجمن اینترنتی به همراه ۶ تن دیگر صورت پذیرفت و این در حالی بود که از تعطیلی انجمن مذکور بیش از ۲ سال می گذشت. دکتر کامران ایازی, دندانپزشک , متاهل و دارای ۳ فرزند می باشد که بیش از ۳ سال است در بند ۳۵۰ زندان اوین در حبس به سر می برد.

طی هفته‌های پس از وقایع ۲۸ فروردین معروف به پنج شنبه سیاه، مسوولان زندان، ورود زندانیان جدید سیاسی- عقیدتی و امنیتی به بند ۳۵۰ را ممنوع کرده و اقدام به انتقال تعدادی از زندانیان به دیگر بندها نمودند که این عمل بر خلاف آیین نامه سازمان زندانها و اصل تفکیک زندانیان بر اساس جرائم است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.