هشدار بریتانیا، فرانسه و آلمان به جمهوری اسلامی: در صورت حمله به اسرائیل، منطقه وارد «جنگ تمام عیار» خواهد شد

دوشنبه, 22ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

شلیک موشک از مرکز غزه به سمت اسرائیل

شلیک موشک از مرکز غزه به سمت اسرائیل

بریتانیا، فرانسه و آلمان؛ دوشنبه ۲۲ مرداد، به جمهوری اسلامی هشدار دادند که در صورت حمله به اسرائیل، مسئولیت به‌خطر انداختن صلح را برعهده خواهد داشت.

به گزارش نشریه «تایمز اسرائیل»، این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا از هدایت منطقه به سوی یک «جنگ تمام‌عیار» خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت نگران افزایش تنش‌ها در منطقه هستیم و در تعهد خود به کاهش تنش‌ها و ثبات منطقه‌ای متحدیم.»

آن‌ها همچنین از جمهوری اسلامی و متحدانش خواسته‌اند تا از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

بریتانیا، فرانسه و آلمان در این بیانیه هشدار داده‌اند که «اگر جمهوری اسلامی حمله کند، مسئولیت به خطر انداختن این فرصت برای صلح و ثبات را بر عهده خواهد داشت.»

در پایان، بیانیه تأکید می‌کند که «هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر در خاورمیانه سود نخواهد برد.»

در خبر دیگری، باراک راوید خبرنگار وب‌سایت اکسیوس می‌گوید وزیر دفاع اسرائیل معتقد است که تحرکات اخیر نظامی جمهوری اسلامی نشان از آماده‌سازی برای انجام یک حمله گسترده به اسرائیل دارد.

او روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس از قول یک منبع آگاه نوشت، یوآو گالانت در تماس با همتای آمریکایی خود به او گفته است انتظار یک حمله گسترده نظامی از سوی جمهوری اسلامی را دارد.

به گفته سرلشکر پت رایدر سخنگوی پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده دستور داده است که زیردریایی یو اس اس جورجیا نیز به منطقه تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، برود.

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس شاخه سیاسی گروه فلسطینی حماس در تهران در دهم مرداد ماه، حکومت ایران ضمن مسئول دانستن اسرائیل، تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده است.

در پی این تهدید، آمریکا اقدام به تقویت آرایش نظامی خود در منطقه برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله احتمالی حکومت ایران کرد. در همین راستا، ناوگروه ضربت تئودور روزولت به منطقه اعزام شد.

از: صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.