از نظر دولت آلمان مرکز اسلامی هامبورگ بازوی مستقیم خامنه‌ای در اروپا بوده

دوشنبه, 22ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای – ناصر اعتمادی – هفته‌نامۀ آلمانی اشپیگل با استناد به گزارش جدید وزارت کشور آلمان دربارۀ مرکز اسلامی هامبورگ از این نهاد به عنوان اهرم نفوذ بیت رهبر جمهوری اسلامی در قلب اروپا یاد کرده است.

یک افسر پلیس آلمان در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ
یک افسر پلیس آلمان در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ © AP

به نوشتۀ اشپیگل نفوذ بیت رهبری در آلمان از طریق مرکز اسلامی هامبورگ مشخصاً پس از حملۀ خونین حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته نمودار شده است. در این پیام‌ها مهدی مصطفوی صریحاً از محمد هادی مفتح می‌خواهد که حملۀ هفتم اکتبر حماس را “عملیات دلیرانه” و “پاسخ طبیعی” فلسطینیان به اسرائیل معرفی کند. در یکی از پیام‌ها که اشپیگل نقل کرده است، می خوانیم : “مقاومت اسلامی امکان دیگری برای متوقف کردن جنایات اسرائیل نداشت… به شکرانۀ شهامت جوانان فلسطینی رژیم صهیونیستی از این پس هرگز همانند گذشته نخواهد بود.”

بر اساس مدارک ضبط شده توسط پلیس آلمان مرکز اسلامی هامبورگ کانال حمایت مالی از شبه نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی ایران بوده است. این حمایت‌ها شامل عملیات حوثی‌های یمن نیز می شده که مستقیماً با دستور شخص رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته‌اند. گزارش وزارت کشور آلمان همچنین پیوندهای مرکز اسلامی هامبورگ با حزب‌الله لبنان را برملا می‌سازد. بر پایۀ این گزارش مسئول روابط خارجی حزب‌الله بارها از مرکز اسلامی هامبورگ دیدار کرده و در این دیدارها تشکر حزب‌الله را به خاطر “حمایت مالی، معنوی و مشورتی” مرکز اسلامی هامبورگ به اطلاع این نهاد رسانده است.

در پی بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ توسط دولت آلمان، وزارت داخلۀ این کشور با انتشار بیانیه‌ای این مرکز را نمایندۀ مستقیم خامنه‌ای معرفی کرد که هدفش تحریک انقلاب اسلامی در آلمان به منظور ایجاد یک رژیم دینی در این کشور بوده است. فعالیت‌ها و تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ پرسش های جدی دربارۀ دامنۀ نفوذ جمهوری اسلامی در اروپا و چالش های دولت‌های غربی در نبرد با افراط‌گرایی و نفوذ خارجی برانگیخته‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.