حملات اسرائیل به مواضع حماس در خان‌یونس «۱۶ کشته» بر جا گذاشت

دوشنبه, 22ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

محل حمله اسرائیل به منطقه‌ای در غزه.

محل حمله اسرائیل به منطقه‌ای در غزه.

همزمان با ادامه نگرانی‌های جامعه جهانی درباره رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل، ارتش اسرائیل روز دوشنبه ٢٢ مرداد حملات خود به مواضع شبه‌نظامیان فلسطینی در خان‌یونس را ادامه داد.

تشکیلات بخش بهداشت حماس در نوار غزه بدون تفکیک میان نظامیان و غیرنظامیان مدعی شد دست‌کم ۱۶ تن در نتیجه حملات اسرائیل به خان‌یونس کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

با تداوم درگیری‌ها در غزه، حماس روز یکشنبه در بیانه‌ای درباره مذاکرات پیش‌رو با میانجی‌گری مصر و قطر در روز پنجشنبه گفت اسرائیل باید طرح پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، را بپذیرد.

حماس به رغم کارشکنی‌های مکرر خود مدعی شد اسرائیل با طرح پیشنهادی بایدن مخالفت می‌کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشتر گفته است حتی یک میلی‌متر از طرح پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، فاصله نگرفته و به حماس نیز اجازه نخوهد داد حتی یک میلی‌متر از آن فاصله بگیرد.

نتانیاهو روز شنبه ٢٣ تیر گفته بود حماس خواستار ٢٩ تغییر در طرح بایدن شده و او به تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی و آمریکایی‌ها گفته حتی اجازه یک تغییر را در طرح رئیس جمهوری آمریکا نخواهد داد.

همزمان با درگیری‌های اسرائیل و ستیزه‌جویان فلسطینی در غزه، ایالات متحده آمریکا سرگرم تغییر آرایش نظامی خود در منطقه خاورمیانه است.

اسرائیل در انتظار حمله گسترده جمهوری اسلامی؛ آمریکا آرایش نظامی خود را در منطقه تغییر می‌دهد

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، فرمان داده است که ناوگروه ضربت آبراهام لینکلن، مجهز به جت‌های جنگنده اف-۳۵‌سی، هرچه‌ زودتر وارد منطقه تحت کنترل سنتکام شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین دستور داده است که زیردریایی یواس‌اس جورجیا نیز به منطقه تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، برود.

این در حالی است که باراک راوید خبرنگار وبسایت اکسیوس می‌گوید یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، معتقد است که تحرکات اخیر نظامی جمهوری اسلامی نشان از آماده‌سازی برای انجام یک حمله گسترده به اسرائیل دارد.

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس شاخه سیاسی گروه فلسطینی حماس در تهران در دهم مرداد ماه، حکومت ایران ضمن مسئول دانستن اسرائیل، تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده است.

در جریان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل، ۱۲۰۰ شهروند عمدتا غیرنظامی کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر از جمله زنان، کودکان، و سالخوردگان به عنوان گروگان ربوده شدند.

در پی این حمله، اسرائیل تهاجم نظامی به غزه را با هدف بازگرداندن گروگان‌های ربوده‌شده و نابودی حماس آغاز کرد.

اسرائیل، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و کانادا، حماس را یک گروه تروریستی می‌دانند.

صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.