یک زندانی در اصفهان اعدام شد/ صدور یک حکم مرگ همزمان با رهایی دو تن از چوبه دار

دوشنبه, 22ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. از سوی دیگر یک متهم به تجاوز در تهران توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد. همچنین دو زندانی در سیستان و بلوچستان و خوزستان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل سازمان حقوق بشر ایران، روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه، یک زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

هویت وی، داوود ظهرابی، حدودا ۳۵ ساله و اهل شیراز گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای ظهرابی از حدود سه سال پیش از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش اعتماد آنلاین، یک متهم به تجاوز در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، یک متهم در تهران از بابت اتهام تجاوز به یک پسر پنج ساله، توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد.

سال گذشته در پی شکایت مردی مبنی بر تجاوز شخصی به نام “حامد” به کودک پنج ساله اش، این پرونده جهت بررسی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و متهم بازداشت شد.

حامد بعد از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت اما ماجرای تجاوز را انکار کرد و مدعی شد که فقط پسر بچه را به دلیل آزار دادن حیوانات، کتک زده است و پدر بچه به دلیل عصبانیت از این موضوع، قصد انتقام از او را دارد.

با برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده این متهم، پس از شهادت دادن یک شاهد و تایید پزشکی قانونی مبنی بر وجود آثار دی ان ای متهم بر روی لباس های این کودک، قضات دادگاه حکم اعدام وی را صادر کردند.

رهایی یک زندانی از مجازات اعدام در زابل

به گزارش میزان، رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از رضایت اولیای دم در یک پرونده اعدام در زابل خبر داد.

حمیدرضا بندانی اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زابل و همت صلح‌یاران و ریش‌سفیدان و همچنین همکاری و همیاری رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان، رضایت اولیای‌ دم در یک پرونده جلب شد.

به گفته وی، نهایتا پس از سه سال این زندانی از مجازات اعدام رهایی یافت.

یک زندانی محکوم به اعدام در خوزستان از اعدام رهایی یافت

به گزارش اعتماد آنلاین، یک زندانی در خوزستان که پیشتر به اعدام محکوم شده بود از چوبه دار نجات یافت.

این زندانی در سال ۱۳۹۰، به اتهام قتل یک زن در دزفول بازداشت و در دادگاه کیفری خوزستان به اعدام محکوم شده بود. این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود.

بر اساس این گزارش، این زندانی محکوم به اعدام پس از گذشت سیزده سال از زمان محکومیت خود در نهایت با اعتراف به قتل و تلاش یکی از خیرین خوزستان با کسب رضایت از اولیای دم، از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.