منوچهر تقوی بیات: جاوز در تجاوز در تجاوز …

چهارشنبه, 24ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

فاجعه تجاوز به ایران فراتر از تجاوز به خامنه ای یا تجاوز به اسماعیل هنیه، حماس و فلسطین است. این فاجعه سری دراز دارد به درازی تاریخ استعماری انگلیس در ایران و کشورهای عربی. فاجعه به پیش از حضور پرتغالی ها در خلیج فارس یا انگلیس ها در هند می رسد. فاجعه به آغاز عصر استعمارگری اروپاییان باز می گردد.  تا پیش از آن دوران قدرت های بزرگ در جهان، چین در خاور دور، روم در باختر دور و ایران  بودند.

سال ها پیش از کشف قاره آمریکا، دریانوردان کشورهای اسپانیا، پرتغال و انگلستان آغاز به دست اندازی به نقاط گوناگون جهان کردند. دست اندازی به قاره ی آمریکا و کشتار و غارت سرخپوستان آمریکا یکی از ننگین ترین پدیده های تاریخ جهان است. در همین راستا ریچارد چانسلر انگلیسی به دربار روسیه راه یافت. از آن روزگار بود که روابط روسیه با ایران کم کم تیره و تیره تر شد. چانسلر با همکاری روس هاکمپانی مسکووی را در سال ۱۵۵۳ترسایی برپا کرد. کمپانی مسکووی از شمال و کمپانی هند شرقی انگلیسی که در سال ۱۶۰۰ ترسایی هندوستان را مستعمره ی انگلیسی ها کرد از جنوب دست اندازی به ایران را آغاز کردند. بند و زنجیر استعمار انگلیس هنوز روسیه و هندوستان و ایران را رها نکرده است. سایه کمپانی مسکووی همچنان بر سر پوتین جاسوس پیشین اتحاد جماهیر سوسیالیستی هست و خلق های روسیه را در بند اسارت خود دارد. در درازای ۷۰ سال حکومت بلشویک ها کمپانی مسکووی انگلیسی در سرکوب مردمان روسیه و نابودی حکومت شوروی از پای ننشست. تنها در دوران استالین از ۱۹۲۴ تا ۱۹۵۳ میلیون ها نفر از مردمان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به دلیل خودکامگی استالین در روسیه کشته شدند. به باور من کمپانی مسکووی و حکومت جاسوس پرور انگلیس در این کشتارها، نقش بزرگی داشته است. 

هندوستان هم از سال۱۶۰۰ تا به امروز همچون همیشه گرفتار دسیسه های انگلیس ها است و در گرسنگی و واپس ماندگی دست و پا می زند. در پانسد سال گذشته انگلیس ها و دیگر کشورهای استعمار گر به بسیاری از کشورهای جهان دست اندازی کرده و به استقلال آن ها زیان فراوان زده اند.

انگلیس ها و فرانسوی ها در میانه ی جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۶ موافقت نامه سایکس- پیکو ( Sykes–Picot Agreement) را نوشتند. موافقت نامه با موافقت روسیه ( هم پیمان کمپانی مسکووی) برای تقسیم سرزمین های امپراتوری شکست خورده ی عثمانی بود. بنابراین پیمان نامبرده؛ قرار بود کنترل مناطقی که امروزه جنوب اسرائیل، فلسطین، اردن، جنوب عراق به اضافه منطقه کوچکی شامل بندر حیفا و عکا است، برای ایجاد دسترسی به دریای مدیترانه به انگلیس واگذار شود. یادآور می شوم برابر داده های تاریخی جنگ های ایران و عثمانی و همچنین جنگ های ایران و روسیه با دسیسه های انگلیس انجام شده است. متن عهدنامه ی گلستان و از دست رفتن قفقاز را سر گور اوزلی وزیر مختار انگلیس در ایران نوشت و نمایندگان روسیه و ایران آن را برابر با مصلحت و منافع انگلیس ها امضا کردند. 

در ایران، آخوندها و بیشتر مراجع که از دیرباز جاسوس انگلیسی ها بودند و هستند ایران را به گروگان گرفته اند. خمینی از سال ۱۳۲۳ خورشیدی ( ۱۹۴۴ ترسایی) به دنبال برپایی حکومت اسلامی بود. او به دستور اربابانش از همان زمان برای حکومت اسلامی اساسنامه نوشته بود. با کمک پهلوی ها و گسترش و تبلیغ اسلام ناب محمدی، خمینی پس از ۳۹ سال خدعه و دروغ در ایران به حکومت رسید. وقتی به او گفتند که تو در فرانسه نوید آزادی به زنان و حزب های سیاسی را دادی به ایران که آمدی در بهشت زهرا گفتی: «… آب و برق مجانی می کنیم برای طبقه مستمند اتوبوس را مجانی می کنیم برای طبقه ی مستمند. دلخوش به این مقدار نباشید، معنویات شما را روحیات شما را عظمت می دیم، شما را به مقام انسانیت می رسانیم …». چرا همه کارها را بر خلاف وعده انجام دادی؟ گفت خدعه کردم. او با کلام خودش گفته و در صحیفه امام خمینی جلد ۱۶ صفحه ۳۵۰ آمده است که؛ «… ما این طور نیست که هر جا یک کلمه ای گفتیم و دیدیم مصلح اسلام، حالاما آمدیم دیدیم اینطور نیست اشتباه کرده بودیم… ما در حرفی که در مصاحبه ها گفتیم عدول کردیم.». ۴۶ سال است که روضه خوان ها به دروغ و خدعه، دزدی، ویرانی، غارت و کشتار و تجاوز به مردمان میهن ما ادامه می دهند. آن ها نه تنها زنان دلیر و آزاده، مردان فرهیخته و مبازر ایرانی را زندانی و شکنجه کرده و می کشند، از کشتن کودکان هم دریغ نمی کنند. 

روضه خوان ها به دستور انگلیس ها و با کمک روس ها و چینی ها به مردمان میهن ما تجاوز می کنند و اسراییلی ها به دستور آمریکایی ها به روضه خوان های انگلیسی و رهبر حماس اسماعیل هنیه، در قلب تهران تجاوز می کنند. حماس نام سازمانی تروریستی است که روضه خوان ها در فلسطین درست کرده اند که نام آن حرکته المقاومته الاسلامیه( ح. م. اس) است.  تجاوز اسراییل به روضه خوان ها تنها تجاوز به آن ها نیست، بلکه تجاوز به تمامیت ارضی، به شهروندان ایران و حاکمیت ملی ما، تجاوز در تجاوز در تجاوز است. مردمان میهن ما و جوانان غیور ما هر روز و شب در خیابان های سراسر ایران فریادمی زنند؛ « نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و در راه رهایی ایران از چنگال بیگانگان تلاش کرده و جان خود را فدامی کنند.

تنها با فداکردن جان، مشکل به دست آوردن آزادی برای مردمان کشور ما حل نخواهد شد. هر یک از هم میهنان ما که صاحبان راستین و همیشگی ایران هستند باید در اندیشه ی چاره ی نهایی و چاره ی درست برای کشورمان باشند. ایران کشور ماست و تک تک یاخته های تن ما از خاک ایران ساخته شده است. ۷۰ در صد جمعیت کشور بالغ و دارای توان اندیشیدن هستند یعنی بیش از ۶۰ میلیون نفر ایرانی صاحب اندیشه باید بتوانند راه حل درست و قطعی نجات ایران را پیدا کنند. انجام این کار پیش روی یک یک ما ایرانیان و بر گردن ماست. یکی از روزهایی که میلیون ها ایرانی برای اعتراض آرام به خیابان ها می آیند می توانند در خیابان ها بمانند و با رأی گیری و شمارش آرا در برابر چشم جهانیان به حاکمیت مستبدانه ی روضه خوان ها پایان دهند. مشکلی نیست که آسان نشود باید در اندیشه بود و باید کوشید راه حل را پیدا کرد. باید به خامنه ای و اربانش گفت که؛ “در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت – این عوعوی سگان شمانیز بگذرد”.

منوچهر تقوی بیات

بیست و دوم مرداد ۱۴۰۳ خورشیدی برابر با ۱۲ اوت ۲۰۲۴ ترسایی

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.