جبهه ملی ایران – اروپا و سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: سرانجام سیاستهای ماجراجویانه جمهوری اسلامی جنگ و ویرانی ایران و منطقه است

پنجشنبه, 25ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

سرانجام سیاستهای ماجراجویانه جمهوری اسلامی جنگ و ویرانی ایران و منطقه است

در انقلاب ۵۷ آرزوی مرگ برای «دشمنان انقلاب» به شعار رایج انقلابیون هیجان زده تبدیل شد و کم کم چنان پیوند جدا نشدنی‌ای با جمهوری اسلامی پیدا کرد که امروز نمی‌توان این حکومت را بدون آرزوی مرگ برای این و آن، بویژه برای اسرائیل و آمریکا تصور کرد.

این شعار که بیانگر آرزو و خواست رهبران جمهوری اسلامی است در این مدت به هویت این حکومت تبدیل شده است. دیکتاتورها عموما نیاز به دشمن دارند تا دیکتاتوری خود را توجیه کنند، مردم را پشت خود جمع کنند و بتوانند مخالفان خود را به اتهام همکاری با دشمن سرکوب نمایند. سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیز همواره با دشمن‌سازی و جنگ توام بوده است.

در خاور میانه بیش از سه ربع قرن است، اسرائیل که از پشتیبانی کشورهای غربی برخوردار است، حقوق و آزادی‌های مردم فلسطین را پایمال میکند و تاکنون با هرگونه توافق عادلانه و پایدار با فلسطینیان مخالفت کرده است. این امر باعث شده که غالب دیکتاتورهای منطقه مانند خمینی و خامنه‌ای، صدام، قذافی، اسد و … از این وضعیت سوء استفاده کنند و بجای پشتیبانی واقعی از مبارزات مردم فلسطین برای رسیدن به صلحی پایدار به تحریک و پشتیبانی سیاسی و تسلیحاتی گروههای بنیادگرای فلسطینی و عرب بپردازند و آنها را به نیروی تحت فرمان خود برای فشار به اسرائیل و آمریکا تبدیل نمایند.

جمهوری اسلامی با صرف مبالغ هنگفتی از جیب مردم ایران، از یکسو با دفاع از دیکتاتوری بشار اسد و درگیری با نیروهای بنیادگرایی مانند داعش سبب کشته شدن هزاران سوری، از هم پاشیدن بخش بزرگی از این کشور و آواره شدن میلیونها مردم آن شد و از سوی دیگر در عراق، سوریه، یمن و لبنان با ساختن نیروهای نیابتی به حمله به پایگاههای آمریکایی، محاصره اسرائیل و تهدید سایر کشورهای همسایه پرداخت.

اسراییل پس از حمله تروریستی حماس در هفتم اکتبر سال گذشته، علاوه بر حمله به غزه و کشتار غیرقابل‌ توجیه مردم، به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق حمله کرد و اسماعیل هنیه رهبر حماس را در تهران ترور نمود. هدف دولت اسرائیل از این اقدامات شکست دادن سیاست نیابتی‌سازی جمهوری اسلامی و روبرو شدن مستقیم با محرک اصلی نیروهای نیابتی و جنگ با آن بوده است.

بر کسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی بر مبنای یک ایدئولوژی تمامیت‌خواه و تهاجمی اسلامی علنا خواهان نابودی اسرائیل بوده و مدتهاست که در برابر سلاح اتمی اسراییل در پی تولید بمب اتمی اسلامی است. ایدئولوژی تهاجمی و تنش آفرین جمهوری اسلامی، ایران را با خطر جنگ با اسراییل به رهبری جناح راست حاکم بر آن کشور روبرو ساخته است.

در عین حال با توجه به زیرپا گذاشته شدن حقوق شهروندی و آزادی‌های قانونی ملت ایران، کشتار و شکنجه و اعدام مخالفان، ناتوانی آشکار در اداره کشور و فساد فراگیر پایه‌های معیشت و زندگی مردم ایران چنان تحت تاثیر قرار گرفته که حاکمیت امروز از مقبولیت و پشتیبانی اکثریت بزرگ مردم ایران برخوردار نیست. این وضعیت در کنار فقدان امکانات مالی، اقتصاد ورشکسته، فشار سالها تحریم و صرف مبالغ سنگین برای جنگهای نیابتی، سپاه و جمهوری اسلامی را در بدترین شرایط ممکن برای دفاع از کشور قرار داده است.

علیرغم اینها معلوم نیست که جمهوری اسلامی چگونه می‌خواهد ترور اسماعیل هنیه در تهران را پاسخ بدهد. اما آنچه مسلم است این است که اگر نظام به این سیاست ها ادامه دهد و با همین دست فرمان و روشی که تا امروز داشته پیش براند سرانجام مانند حکومت هیتلر، ایران و منطقه را گرفتار فاجعه جنگ و نابودی خواهد کرد.

این تصور که در صورت وقوع جنگ، آمریکا، اسرائیل و احیانا سایر کشورهای درگیر فقط سران جمهوری اسلامی و پایگاههای ایشان را مورد حمله قرار خواهند داد، اشتباه است. در صورت وقوع جنگ تمام عیار دینامیسم جنگ مانند آتشی تمام کشور را به سرعت دربر خواهد گرفت. یک جنگ میتواند کشور ما را صدها سال به قهقرا ببرد و کاری که جمهوری اسلامی مدتهاست شروع کرده را به انتها برساند و ایران را به کشوری از هم پاشیده تبدیل کند.

به یاد بیاوریم که خرابی های برخی شهرهای ایران که در جنگ عراق و ایران ویران شدند هنوز ترمیم نشده است. از بین رفتن زیرساخت‌های کشور، نهادینه شدن وحشت ناشی از جنگ در نسل دیگری از ایرانیان و سربرآوردن نیروهای تمامیت‌خواه و خشونت‌طلب جدید از دل جنگ نتایج محتمل یک جنگ بزرگ در خاورمیانه است که نمونه‌های آن را امروز در عراق، افغانستان، سوریه، یمن، لیبی و غزه شاهدیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران-اروپا اعلام میدارند که سرانجام سیاست های تهاجمی و جنگ طلبانه جمهوری اسلامی و اسراییل جنگی خانمانسوز در ایران و منطقه است. ما ضمن مردود دانستن رفتار دولت اسراییل با مردم غزه و فلسطین، سیاستهای ماجراجویانه و جنگ‌طلبانه جمهوری اسلامی را محکوم‌ می‌کنیم و راه خروج از وضعیت کنونی را پایان دادن به جمهوری اسلامی و جایگزین ساختن آن با حکومتی باورمند به صلح و دموکراسی میدانیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

جبهه ملی ایران – اروپا

۲۵ مرداد ۱۴۰۳ برابر ۱۵ اوت ۲۰۲۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.