عضو اتاق بازرگانی تهران: تلف شدن دام‌ها به‌دلیل قطعی برق

پنجشنبه, 25ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
ایران‌وایر
 
عضو اتاق بازرگانی تهران: تلف شدن دام و طیور به دلیل قطعی برق
عضو اتاق بازرگانی تهران: تلف شدن دام و طیور به دلیل قطعی برق

«داود رنگی»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته است در برخی نقاط کشور ژنراتورها دیگر توان تامین برق مرغداری‌ها و دامداری‌ها را ندارند و قطعی برق به تلف شدن دام و طیور منجر شده است.  

او تاکید کرده که خسارات برآمده از کمبود برق، علاوه‌بر واحدهای صنعتی، بخش کشاورزی را هم متاثر کرده است و اکنون چاه‌های آب مازندران از یک تا شش بعدازظهر برق ندارند.  

به نوشته «ایلنا»، این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته است: «آنچه جای تاسف دارد این است که همه‌چیز از پیش مشخص بود و مسوولان می‌دانستند که با کمبود شدید برق در تابستان روبه‌رو خواهیم شد و امروز به باور من حتی شکایت کردن از توانیر هم کارساز نیست، زیرا توانیر باوجودی‌که مسوول تامین برق کشور است، اما دیگر برقی ندارد که در اختیار مشترکانش قرار دهد و تنها به اعلام آمار افزایش مصرف اکتفا می‌کند.»

رنگی تاکید کرده که رفع موانع تولید در کشور ما نشدنی نیست و عوامل تولید انرژی در اختیار ماست، اما مدیریت قدرتمندی برای تعادل بخشیدن به تولید و مصرف آن وجود ندارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه با این میزان از ذخایر نفت و گاز نمی‌توانیم انرژی مورد نیاز صنایع خود را تامین کنیم، اظهار داشت: «با مدیریت‌های ضعیف در سطوح مختلف روبه‌رو هستیم و در این شرایط از خودکفایی در تولید غذا هم سخن می‌گوییم. با این سیاست‌ها خودکفایی ممکن نیست؛ کشاورزی نیاز به آب و برق دارد آن هم در شرایطی که خشکسالی به کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی انجامیده است.»

رنگی خاطرنشان کرده که زارع و دامدار در تولید با ضعف زیرساخت‌های تولید دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و در زمان فروش محصولش با قیمت‌های دستوری در گندم و مرغ و شیر روبه‌روست، مجموعه این چالش‌ها سرمایه‌ها را از تولید گریزان می‌کند و آنچه بیشتر مایه تاسف و نگرانی می‌شود، احتمال قوی تداوم این چالش در سال‌های پیش روست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.