معترضان در اورشلیم و تل‌آویو خواهان توافق دولت نتانیاهو برای آزادی گروگان‌ها شدند

پنجشنبه, 25ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

معترضان در تل‌آویو خواهان توافق آتش‌بس شدند.

معترضان در تل‌آویو خواهان توافق آتش‌بس شدند.

در حالی که دوحه، پایتخت قطر، روز پنجشنبه میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه است، شماری از خانواده‌های گروگان‌ها و حامیان آنها در تل‌آویو و اورشلیم تجمعاتی برگزار کردند و از دولت نتانیاهو خواستند برای آزادی گروگان‌ها از دست حماس به توافق برسد.

به گزارش تایمز اسرائیل، فعالان زن در خیابان کینگ جورج در اورشلیم راهپیمایی کردند و شعار دادند خون گروگان‌هایی که در اسارت حماس کشته شدند «بر دستان دولت است.»

در بیرون از مقر حزب حاکم لیکود در تل آویو نیز فعالان پارچه‌نوشته‌ای در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «زنده ربوده شدند، رها شدند تا جان باختند. الان توافق کن.»

مصر، ایالات متحده و قطر دور جدیدی از مذاکرات آتش‌بس در غزه را برای روز پنج‌شنبه برنامه‌ریزی کرده‌اند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، پیش‌تر در تاریخ ۳۱ مه یک پیشنهاد سه‌مرحله‌ای برای آتش‌بس ارائه کرده بود.

از آن زمان تاکنون، واشنگتن و میانجی‌گران منطقه‌ای تلاش کرده‌اند تا توافقی برای تبادل آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه به دست آورند، اما با موانع مختلفی روبرو شده‌اند.

حماس اعلام کرده که در دور جدید مذاکرات که قرار است در قطر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. با این حال، منابع آگاه از مذاکرات بیان کرده‌اند که میانجی‌گران انتظار دارند پس از آن با نمایندگان حماس مشورت کنند.

ایالات متحده به عنوان مهم‌ترین متحد اسرائیل، اعلام کرده که آتش‌بس در غزه می‌تواند خطر گسترش جنگ در خاورمیانه را کاهش دهد. با افزایش تنش‌ها پس از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در ایران، و فرمانده نظامی حزب‌الله، فؤاد شکر در بیروت، احتمال وقوع جنگ گسترده‌تر بیشتر شده است.

این دور از خشونت‌ها در مناقشه اسرائیل و فلسطین از ۷ اکتبر آغاز شد، زمانی که حماس با حمله‌ای به اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت.

حدود ۱۰۰ نفر از گروگانها در آتش‌بس موقت جنگ در اواخر پاییز گذشته با زندانیهای فلسطینی مبادله شدند. اسرائیل معتقد است در حال حاضر کمتر از ۱۲۰ گروگان اسیر حماس هستند و مشخص نیست چند نفر از آنها هنوز زنده‌اند.

صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.