سازمان ملل خواستار لغو حکم اعدام راضیه ابراهیمی و سایر نوجوانان زندانی در ایران شد

جمعه, 6ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

sazman-melal

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای، خواستار توقف اعدام نوجوانان از جمله لغو حکم اعدام راضیه ابراهیمی، نوجوان ایرانی شد. کمیسر عالی حقوق بشر شد. سازمان ملل در بیانیه خود تذکر داده که بغیر از راضیه ابراهیمی، ١۵٩ تن از زندانیان ایرانی که هنگام ارتکاب جرم ، به سن قانونی نرسیده بوده اند، در زندان های ایران در انتظار حکم اعدام بسر می برند.

خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه گفت که اعدام قریب الوقوع این نوجوان ایرانی نشان میدهد که دستگاه قضایی ایران همچنان از مجازات اعدام در برابر نوجوانانی که مرتکب جرم شده اند، استفاده می کند.

در بیانیه گفته شده راضیه ابراهیمی، که در سن چهارده سالگی عروسی کرده و یک سال بعد از آن صاحب یک فرزند شده است، در سال ٢٠١٠ بازداشت شده است.

بیانیه می افزاید راضیه ابراهیمی خود را قربانی خشونت های خانوادگی میداند.

بر اساس گزارش های رسانه های ایرانی، راضیه ابراهیمی، در سن هفده سالگی به قتل همسرش در اهواز متهم شده است.

خانم پیلای در بیانیه خود گفته است علیرغم جرم یاد شده، بر اساس قوانین حقوقی و کنوانسیون های بین الملی، اعدام نوجوانان صریحا ممنوع اعلام شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود تذکر داده که بغیر از راضیه ابراهیمی، ١۵٩ تن از زندانیان ایرانی که هنگام ارتکاب جرم ، به سن قانونی نرسیده بوده اند، در زندان های ایران در انتظار حکم اعدام بسر می برند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.